تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۲۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرف یکهزارو۷۵۰میلیاردریال برای قراردادهای پژوهشی دانشگاه چمران اهواز
  مدیرارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای قراردادهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز از آبان پارسال تا آبان امسال در حوزه ارتباط با صنعت هزینه شد.

افشین قنبر زاده بیان کرد: این قراردادها شامل ۶۵ قرارداد ارتباط با صنعت و ۱۲۰ قرارداد حمایت از پایان‌نامه است.

وی افزود: امسال یک مگا پروژه (پروژه بزرگ) شامل پنج پروژه در حوزه اکتشاف نفت انجام شد که ۹۶۰ میلیارد ریال هزینه داشت و همچنین ۴۶۰ میلیاردریال برای یک قرارداد دیگر صرف شد.

قنبر زاده ادامه داد: امسال برای نخستین بار وارد قراردادهای تحقیقات و طرح توسعه مخازن نفتی شدیم و تاکنون هیچ دانشگاهی به صورت تخصصی در کشور ورود نداشته است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: مهمترین محورهای قراردادهای پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه در حوزه‌های نفت و اکتشاف، گرد و غبار، سیلاب، قومیت ها، مسایل اجتماعی، آب و ارتقای بهره وری است.

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: تولید علم و توسعه آن در مرزهای دانش با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر، کلید ارتقای جایگاه علمی و کسب ثروت و افزایش رفاه عمومی جامعه است که مدیون مطالعه و پژوهش نخبگان و پژوهشگران است.

علیرضا کیاست افزود: امسال بر اساس شعار هفته پژوهش، "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید"، پژوهش کاربردی ، اثربخش و فناورانه مورد توجه است.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیته علمی هفته پژوهش با حضور متخصصان و نخبگان پژوهش دانشگاه تشکیل و با تایید شاخص‌های کیفی تبیین شده در پارسال مقررشد در محورهای اصلی شش گانه شامل علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، کشاورزی، فنی، مهندسی و هنر و در محورهایی مانند دانشجویان پژوهشگر برگزیده دوره دکتری و ارشد، پژوهش‌های کاربردی و فناورانه، شرکت فناور برتر و سازمان برگزیده حامی پژوهش، پژوهشگران و فناوران انتخاب و در روز ۲۵ آذر تقدیر شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار