تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کشور را داریم
   رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور را داریم و سعی می‌کنیم این رقابت‌ها را در کیفیت بهتری نسبت به پارسال برگزار کنیم.

سید علیرضا قریشی بیان کرد: خوزستان قطب وزنه برداری کشور است و در چند سال گذشته با نظر فدراسیون، میزبانی مسابقات بزرگسالان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) به خوزستان داده شد و ما سعی کردیم این رقابت‌ها را به لحاظ کیفی در سطح بالایی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور از ۱۶ تا ۲۰ دی امسال در اهواز برگزار می شود گفت: اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رقابت ها را انجام داده و تلاش می‌کنیم تا خوزستان نیز با یک تیم قوی در این مسابقات شرکت کند.

رییس هیات وزنه برداری خوزستان افزود: در این پیکارها ۳۲ استان و ۳۵۰ وزنه‌بردار، داور، مربی و عوامل اجرایی حضور دارند و خوزستان با یک تیم در رقابت‌ها حاضر می‌شود و شانس قرار گرفتن روی سکو را دارد.

وی با اشاره به اینکه وزنه برداری خوزستان هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داشته و باید ضعف‌هایمان را کاهش دهیم گفت: در سال های اخیر به ویژه در رده سنی پایه وزنه برداران خوبی را برای خوزستان پرورش دادیم که بارها در تیم های ملی جوانان و امید افتخارآفرینی کردند. با توجه به نزدیکی رقابت های المپیک ۲۰۲۰، رشته‌های المپیکی خوزستان همچون وزنه برداری نیازمند حمایت هرچه بیشتر هستند تا بتوانند افتخارآفرینی کنند. 

قریشی با بیان اینکه وزنه برداران خوزستان امسال تاکنون موفق به کسب ۱۰ نشان رنگارنگ آسیایی و جهانی شدند افزود:خوشبختانه پوست اندازی خوبی در وزنه برداری خوزستان صورت گرفت و ما بعد از سال ها با ترکیب کاملا بومی در مسابقات لیگ برتر وزنه برداری جوانان و بزرگسالان کشور روی سکو قرار گرفتیم که این موضوع برای ما بسیار حایز اهمیت است.

وی در خصوص شرایط سیدایوب موسوی پیش از مسابقات المپیک گفت: این وزنه بردار خوزستانی در حال تلاش است تا امتیازات لازم برای راه یافتن به المپیک را کسب کند البته ناگفته نماند که ایران در رشته وزنه برداری تنها ۲ سهمیه داشته و در دسته ۹۶ کیلوگرم سه وزنه بردار دیگر ایرانی در کنار سیدایوب شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.     

رییس هیات وزنه برداری خوزستان در خصوص توسعه این رشته در بین بانوان خوزستان گفت: وزنه برداری در بین بانوان خوزستان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و امسال بانوان مستعدی جذب این رشته شدند و هم اکنون حدود ۱۰۰وزنه بردار خانم در رده سنی نوجوانان تا بزرگسالان در حال فعالیت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار