تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری اهواز سال آینده با بحران مالی روبه‌رو است
 یک عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه شهرداری اهواز در سال آینده با بحران مالی روبه‌رو خواهد شد گفت: هزینه‌های جاری شهرداری اهواز به دلیل افزایش حقوق کارکنان،افزایش هزینه کالا و خدمات به بیش از هشت هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد، در حالیکه درآمد شهرداری کمتر از ۶ هزارمیلیارد ریال است. محمدرضا ایزدی روز سه‌شنبه در صد و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: این تفاوت در درآمد و هزینه یعنی سال آینده شاهد پرداخت نشدن حقوق کامل و به موقع هزاران نیروی شهرداری شامل رسمی، قراردادی و نیروهای حجمی خواهیم بود.
وی گفت: از سویی دیگر دیوان عدالت اداری ۱۱ مورد از درآمدهای پایدار شهرداری را حذف کرده که با این اقدام شهرداری وارد بحران می شود و نارضایتی عمومی را به همراه خواهد داشت.
وی یادآور شد: شهرداری باید از حالا پیگیر مطالبات قانونی و به حق مردم از دستگاه ها برای اداره کردن و مدیریت شهری باشد زیرا در صورت بروز بحران مالی نه تنها مدیریت شهری اهواز بلکه مدیریت شهری کل استان با بحران روبه رو خواهد شد.
وی بیان کرد: پرداخت نشدن سهم یک سومی دولت در وسایل حمل و نقل درون شهری موجب شده مردم اهواز به جای استفاده از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تنها از ۱۷۰ دستگاه برخوردار باشند که نیمی از این تعداد نیز بدون کولر هستند.
ایزدی با بیان اینکه در موضوع قطار شهری نیز پرداخت ۵۰ درصد هزینه ها با دولت است افزود: ۱۴ سال از کلنگ زنی پروژه متروی اهواز می گذرد اما شهروندان همچنان از آن بی بهره اند.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری حق آلایندگی از صنایع است؛ پیگیری و به سرانجام رساندن این منبع درآمدی شهری که سالانه حدود هفت هزار میلیارد ریال از صنایع آلاینده ای همچون شرکت نفت، صنایع فولاد، توسعه نیشکر، فولاد اکسین، ملی حفاری و... است باید به وسیله شهرداری، شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان صورت گیرد.
وی ادامه داد: از سویی دیگر یکهزار و ۷۰۰ فقره چک فرم خورده به میزان حدود ۸۰۰میلیارد ریال به عنوان جزیی از مطالبات شهرداری سالهاست به دلیل بی توجهی و بی تفاوتی وصول نشده است.
ایزدی بیان کرد: این چک ها از سطح مناطق هشتگانه شهرداری به اداره کل حقوقی ارسال شده و اگر مدیریت درستی اعمال می شد و این مطالبات به موقع وصول می شد شاهد عقب افتادگی در حقوق ماهانه کارگران و یا پرداخت نشدن سنوات ده ها نفر از کارکنان شهرداری نبودیم.
این عضو شورای شهر افزود: باید کارگروه خاصی به صورت مقطعی تشکیل و نسبت به بررسی، پیگیری و وصول این مطالبات اقدام کند.
ایزدی ادامه داد: امیدوارم با رفع چالش های گفته شده بیش از این شاهد عقب ماندگی در توسعه شهری، خرابی زیرساخت ها و کمبود امکانات شهری نباشیم.
وی افزود: اقداماتی که مدیران انجام می دهند جزو وظایف ذاتی آنها است که آن نیز به صورت کامل انجام نمی شود به همین دلیل شاهد نارضایتی عمومی هستیم.
در این نشست مهران باباپور یکی دیگر از اعضای شورای اشلامی شهر اهواز با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صیانت از رای مردم جزو وظیفه دست اندارکاران برگزاری انتخابات است که انتقاداتی در این زمینه وجود دارد و باید دستگاه های نظارتی و قوه قصاییه در این زمینه ورود و از آرای مردم صیانت کنند.
وی افزود: متولیان انتخابات باید بدانند مردم آنها را زیر نظر دارند از این رو باید طوری عمل شود که مردم انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات داشته باشند.
لایحه کمک شهرداری به اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ساخت باغ موزه، و برگزاری مناقصه بهسازی، قیرپاشی، آسفالت و همسان سازی درب منهول ها در اهواز از جمله دستور کارهای این نشست بود که به تصویب اکثریت اعضا رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار