تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره اسب عرب ایرانی باید ثبت جهانی شود
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : شوشتر چندین سال متوالی میزبان جشنواره سراسری زیبایی اسب عرب خالص ایرانی بوده که این رویداد مهم می تواند ثبت ملی و جهانی شود .

 افشین حیدری سه شنبه شب در نشست شورای ورزش شهرستان شوشتر افزود : جشنواره زیبایی اسب عرب خالص ایرانی  هم اکنون جایگاه خودش را در تقویم ورزشی کشور و دنیا پیدا کرده است.

وی افزود : شوشتر یکی از خاستگاههای اسب اصیل عرب خالص ایرانی است و باید تلاش شود تا جشنواره اسب در فهرست آثار ناملموس ملی و جهانی ثبت شود .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : انگیزه فرماندار شوشتر و دیگر مسئولان شهرستان برای میزبانی این جشنواره قابل تقدیر است و اداره کل ورزش و جوانان نیز برای برگزاری این جشنواره سراسری با تمام توان پای کار خواهد بود .

وی افزود : به دنبال شور و نشاط در جامعه هستیم و امسال قصد داریم در برخی از استادیوم های ورزشی جشنواره های فرهنگی ، ورزشی برگزار کنیم .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به برخی پروژه های اجرا شده در شوشتر گفت : در سال های اخیر در استادیوم تختی شوشتر ،سالن شهرک اندیشه ، بهسازی سالن های ورزشی ، توزیع سیستم های سرمایشی و توسعه تجهیزات ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است .

وی افزود : به  ۲۵ مدرسه در شوشتر تا پایان آذر ماه تجهیزات و امکانات ورزشی اهدا می شود .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در خصوص خانه جوان شهرستان شوشتر نیز که مسائل و مشکلاتی داشت امسال برای نخستین خانه جوانی که از محل ارزش افزوده اعتبار گرفته شده ، خانه جوان شوشتر است و به زودی پیمانکار آن مشخص می شود .

وی افزود : برای راه اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان در بخش شعیبیه نیز آمادگی داریم و چنانچه نیرو معرفی شود برای وی ابلاغ صادر خواهیم کرد .

فرماندار شوشتر نیز در این نشست گفت : شهر ثبت جهانی شوشتر ظرفیت های فراوانی دارد و رویداد هایی که در آن برگزار می شود باید از سطح کیفی مطلوبی برخوردار باشد.

حسین پنبه دانه پور افزود : امکانات لازم شهرستان برای این رویداد مهم ورزشی به کار گرفته می شوند اما نیاز است اداره کل ورزش و جوانان نیز حمایت جدی داشته باشد .

وی ادامه داد : برگزاری این جشنواره در جوار آثار تاریخی هم بین ورزش و میراث پیوندی ایجاد می کند هم باعث معرفی بیشتر این آثار گران بهای تاریخی می شود.

 بیست و هفتمین جشنواره کشوری اسب اصیل عرب خالص ایرانی (قهرمانی کشور) از ۲۳ آذرماه امسال به مدت ۲ روز و با حضور اسب‌هایی از سراسر کشور به میزبانی شوشتر برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار