تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معضل فاضلاب سوسنگرد و پاس‌کاری شهرداری و آبفا
خیابان‌های شهر سوسنگرد پس از باران اخیر غرق در فاضلاب رها شدند و اداره آبفای سوسنگرد حاضر به پاسخگویی درباره وضعیت پیش آمده نشد.
معضل فاضلاب سوسنگرد و پاس‌کاری شهرداری و آبفای

فقط چند روز باران کافی بود تا خیابان‌ها و کوچه‌پس کوچه‌های سوسنگرد غرق فاضلاب شود، بوی تند و متعفن فاضلاب ساکنان بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را کلافه کرده و سلامت آنها را با خطر جدی مواجه ساخته است.

بر اساس این گزارش، در برخی مناطق شدت فاضلاب و رها شدن آن بر روی زمین به حدی است که شهروندان در محله‌ها و کودکان در مسیر مدرسه مجبور به پریدن از روی فاضلاب و یا حرکت سانتی‌متری از کنار خیابان هستند تا کفش و لباس آن‌ها کثیف نشود.

دخترم در فاضلابِ، کنار مدرسه افتاد

مینا داغری  در ین رابطه می‌گوید: دو روز گذشته پس از سوار شدن دخترم با سرویس مدرسه مطمئن شدم به خانه برگشتم اما 20 دقیقه بعد راننده سرویس دخترم را برگرداند بدون سوال کردن علت متوجه شدم دخترم در فاضلابی که کنار مدرسه آن‌ها جمع شده افتاد و تمام لباس‌هایش کثیف شد.

تمیزکاری خیابان‌ها موقتی است

محمد دیگر شهروند سوسنگردی است که درباره معضل فاضلاب سوسنگرد می‌گوید: ممکن است فاضلاب که جمع شود کارگران آبفا فاضلاب یا شهرداری آن را جمع کنند اما تمیزکاری خیابان‌ها موقتی است و ما حتی در تابستان هم از رها شدن فاضلاب در خیابان‌ها آرامش نداریم، در تابستان شدت بوی فاضلاب آزار دهنده‌تر است، بارها در خصوص این مشکل با مسوولان صحبت کردیم اما تاکنون اقدام اساسی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

خوشحالی ما بعد از باران موقتی است

رضا جلالی ساکن منطقه کمربندی سوسنگرد است وی با بیان اینکه مشکل ما فقط رها شدن فاضلاب در خیابان‌ها نیست، گفت: باران که می‌بارد خوشحالی ما موقتی است چرا که از فردا باید پاچه شلوارم را بالا بزنم و اول دوتا بچه‌های خودم را از فاضلاب  و زباله‌هایی که در آب باران آن‌ها را در خیابان پخش کرده است رد کنم؛ وضعیت همه خیابان‌های منطقه به این صورت است یا در محاصره فاضلاب و  زباله هستند.

دستور ۵۰ میلیارد ریالی استاندار

سال گذشته به دستور استاندار مبلغ 50 میلیارد ریالی از محل اعتبارات استانی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهر اختصاص یافت.

فرماندار وقت نیز اعلام کرد که مطالعات این پروژه انجام شده و طی چند روز آینده نیز پیمانکار مورد نظر کار را آغاز می‌کند، برای این پروژه مدت زمان تقریبا 3 ماهه تعریف شده است،  و از شهروندان سوسنگرد در خواست کرد در این مدت صبور و شکیبا باشند.

قرار بود در این پروژه مناطق مختلفی از شهر سوسنگرد از جمله مرکز شهر، مناطق ابوذر، 106 هکتاری، 112 هکتاری، خزعلیه، مسکن مهر و غیره در دستور ساماندهی قرار بگیرند.

پاس‌کاری شورا و شهرداری سوسنگرد

 اما  نه تنها این مناطق بلکه بیشتر مناطق سوسنگرد  مشکل فاضلاب آن‌ها به قوت خود باقی مانده  و پس از باراش باران دچار آب گرفتگی شده و زندگی مردم را مختل کرده است و به گفته یکی از شهروندان با وجود تماس‌های مکرر، نامه‌نگاری، مراجعه حضوری و سایر روش‌های مطالبه گری تاکنون شهرداری، شورای شهر و اداره آبفای شهر پاسخگو نبودند.

جمع‌آوری آب در معابر شهری،گل و لای ایجاد شده از باران،  زباله‌های رها شده میان آب باران در کنار خیابان‌ها قطعاً وظیفه شهرداری است اما شهرداری فقط اقدام به جمع‌آوری آب از معابر اصلی شهر کرده و مابقی مناطق را به حال خود رها کرده است.

اغلب اهالی که از اقدامات شهرداری نا امید شده‌اند با توجه به گل و لای بودن معابر و خیابان‌ها  خود اقدام به ریختن ماسه، ریگ و... کردند تا بتوانند از خیابان‌ها تردد کنند.

  به منظور پیگیری موضوع از اداره آبفا و شهرداری با رئیس شورای شهر تماس گرفتیم اما وی معتقد بود  اداره آبفا و شهردار باید پاسخ دهند اما شهردار و رئیس اداره آبفای سوسنگرد از پاسخگویی امتناع کردند.

  حدود 40 سال از ساخت شبکه فاضلاب سوسنگرد می‌گذرد اما مسؤولان همچنان اصرار دارند مشکلات شبکه فاضلاب جمعیت بالای 70 هزار نفری این شهرستان با شبکه فاضلاب  طراحی شده برای جمعیت 10 هزار نفری حل کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار