تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۹۲۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد
آمادگی کامل اداره‌کل غله برای خرید تضمینی گندم
  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آمادگی کامل مجموعه این اداره‌کل برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبرداد.

خدارحم امیری‌زاده  با اشاره به آمادگی کامل مجموعه این اداره‌کل برای خرید تضمینی گندم اظهار کرد: برای آمادگی و ورود به فصل خرید گندم و دانه روغنی کلزا از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران ۶ گام با یک جدول زمانبندی تهیه شده است که اداره‌کل غله استان نیز در همین راستا گام برمی دارد.

وی با بیان اینکه آمادگی سیلوهای دولتی و بخش خصوصی یکی از ضروریات خرید گندم در استان است، بازرسی‌های فنی از این مراکز را از اقدامات غله برای آمادگی و ورود به فصل خرید گندم و دانه روغنی کلزا عنوان کرد و افزود: استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گندم و دومین تولیدکننده بزرگ دانه روغنی کلزا، همواره در بحث خرید تضمینی این محصولات در کشور به عنوان پیشرو مطرح بوده است.

امیری‌زاده، فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای سهولت مراجعه کشاورزان به مراکز تعیین شده و تحویل گیری محصولات‌شان را از ابتدایی‌ترین اقدامات برای تکریم کشاورزان استان دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های عمده این استان با سایر استان‌ها با وجود عنوان بزرگترین تولید کننده، بازه زمانی اندک برای برداشت و خرید این محصولات است و در این راستا وجود برنامه‌ریزی‌های منسجم و منظم توانسته نقش موثری در موفقیت غله و خدمات بازرگانی خوزستان داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: سال گذشته با وجود مشکلات عدیده‌ای که به دلیل جاری شدن سیل هنگام فصل برداشت گندم و کلزا بوجود آمد، بحث واردات شکر خام و توزیع آن در کشور را نیز به صورت همزمان دنبال کردیم و با این حال به لطف خداوند در تمامی ماموریت‌ها نتایج خوبی را بدست آوردیم و توانستیم بیشترین سهم خرید گندم و پرداخت به موقع وجه کشاورزان آن هم در آن بازه زمانی کوتاه و فشرده را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

وی افزود: برای اولین بار طی یک برنامه‌ریزی صحیح تمامی گندم‌های موجود در مراکز خرید تعاون روستایی به سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی، انتقال یافته است که این مورد طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است و توانستیم از هدررفت و خسارت ناشی از نگهداری در مراکز روباز، جلوگیری کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، اقدامات این مجموعه را برای امنیت غذایی مردم جامعه بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: همواره تلاش داشته‌ایم نسبت به آنچه متعلق به مردم است احساس مسئولیت داشته باشیم و مراقبت‌های لازم در خصوص مسائل فنی و بهداشتی را رعایت کنیم. به طور حتم تمامی مقدمات خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا تا قبل از آغاز فصل برداشت فراهم خواهد شد و هیچ گونه نگرانی در این خصوص برای کشاورزان وجود نخواهد داشت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار