تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در چند ماه اخیر جهش قیمتی در اجاره‌ مسکن نداشته‌ایم
 رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: تورم و افزایش قیمت در بحث اجاره بها مربوط به سال گذشته و اوایل امسال است و در چند ماه اخیر هیچ جهش و افزایش قیمتی در بحث اجاره بها در اهواز وجود نداشته است.

قنبرعلی زنگنه  با اشاره به وضعیت بازار نقل و انتقال و فروش مسکن در اهواز اظهار کرد: اکنون در اواخر پاییز و ابتدای فصل زمستان قرار داریم و زمستان و اواخر پاییز فصل جابه‌جایی خانه برای مستاجران نیست و این معاملات به ندرت در بازار و برای موارد خاصی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از معاملات مسکن در بحث نقل و انتقالات در فصل تابستان و پیش از آغاز مدارس است، افزود: تورم و افزایش قیمت در بحث اجاره بها مربوط به سال گذشته و اوایل امسال است و در چند ماه اخیر هیچ جهش و افزایش قیمتی در بحث اجاره بها در اهواز وجود نداشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به بحث خرید و فروش مسکن تصریح کرد: بازار مسکن در بحث خرید و فروش در رکود تورمی است و افزایش قیمت‌ها در طول دو سال اخیر باعث شده تا بازار مسکن در یک رکود قرار بگیرد و حجم معاملات کاهش پیدا کند.

زنگنه با بیان اینکه قیمت مسکن در اهواز رشد خود را داشته است، عنوان کرد: در دو سال اخیر در برخی از مناطق اهواز قیمت مسکن بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است. برای مثال در منطقه کیانپارس برخی از منازل گاها با قیمت هر متر بیش از ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این منازل در سال ۹۶ با قیمت هر متر ۵ یا ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسیدند اما اکنون با چنین رشد قیمتی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت آهن، میلگرد، سیمان، دستمزد کارگران، هزینه حمل و نقل مصالح و ... روی قیمت تمام‌شده مسکن اثرگذار است و این موضوع باعث شده تا در طول دو سال گذشته شاهد رشد قیمت مسکن در بازار اهواز باشیم؛ همچنین گرانی بنزین باعث شده تا برخی از مولفه‌های تاثیرگذار در قیمت مسکن، افزایش پیدا کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار