تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلوی این تخلف خطرناک را بگیرید!
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از افزایش مصرف گاز ال پی جی در خودروها خبر داد و گفت: از دستگاه‌های نظارت‌کننده درخواست داریم تا جلوی این تخلف حساس را بگیرند زیرا برای سلامت مردم خطرناک است و در آینده نیز حتما مشکل‌ساز خواهد شد.

سید نورالله حسن‌زاده با اشاره به انفجار برخی از خودروهایی که از گاز LPG استفاده می‌کنند، اظهار کرد: برخی از خودروها گاز را به صورت کاملا غیراستاندارد در خودروی خود تعبیه می‌کنند و این اتفاق نگران‌کننده است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: به دلیل وجود این خطرات و برای جلوگیری از هرگونه اتفاق، یک سامانه برای توزیع گاز طراحی شده است که از مبدا، میزان سهمیه هر شهرستان در این سامانه مشخص می‌شود و به محض اینکه سهمیه شهرستان‌ها از اهواز خارج شود، فرماندار و اداره صنعت، معدن و تجارت آن شهرستان باید در جریان این سهمیه قرار بگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به آموزش کار با سامانه ثبت کالای درخواستی هر شهرستان، تصریح کرد: روز گذشته شرکت‌های گازی و عوامل تولید و توزیع آموزش داده شدند و روزهای آینده نیز نمایندگان فرمانداری‌ها، کار با سامانه را می‌آموزند. در هر مرحله، توزیع گاز و کالا در این سامانه قابل رصد شدن است که چه میزان تحویل و توزیع شده است.

حسن‌زاده با اشاره به نصب سیستم‌های گازی ال پی جی در خودروها و احتمال انفجار آن، عنوان کرد: از دستگاه‌های نظارت‌کننده درخواست داریم تا جلوی این تخلف حساس را بگیرند زیرا برای سلامت مردم خطرناک است و در آینده نیز حتما مشکل‌ساز خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با راه‌اندازی این سامانه که بر روند توزیع گاز نیز نظارت خواهد کرد، قطعا شرایط بهتر و کنترل مناسب‌تری بر روند توزیع گاز انجام خواهد شد و امیدواریم شهروندان نیز خودروهای خود را به این شکل غیرمجاز و خطرناک، گازسوز نکنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار