تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو سامانه بارشی در راه خوزستان
 مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی جدید به استان از اواخر وقت فردا (پنجشنبه) خبر داد.

محمد سبزه‌زاری  اظهار کرد: تا روز پنجشنبه هفته جاری بارش‌های پراکنده در برخی نقاط خوزستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه تا اواسط روز شنبه سبب رگبار همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط، تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در اکثر نقاط خوزستان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی خواهد شد.

سبزه‌زاری بیان کرد: همچنین اواسط روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی بعدی وارد خوزستان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با ۲۱.۲ و دهدز با ۵.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۹.۵ و ۱۷.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اطلاعیه مدیریت بحران خوزستان در خصوص باران و تندباد

اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌ بارندگی همراه با رعد و برق و تندباد در استان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه امروز (۲۰ آذرماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است: "پیرو اطلاعیه سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی کشور و با توجه به اطلاعیه امروز اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی، از اواخر وقت روز پنجشنبه هفته جاری (٢١ آذرماه) تا اواسط روز شنبه (٢٣ آذرماه) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و احتمال تگرگ در همه نقاط خوزستان به ویژه در نیمه جنوبی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این مدت شمال خلیج‌فارس مواج و همراه با رگبار، رعد و برق خواهد بود. در این ایام احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکستن درختان، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، مه‌آلود شدن و کاهش دید، مواج شدن شمال خلیج فارس همراه با بارش باران و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد."

 در ادامه این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: "در این خصوص تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از حوادث اتخاذ شود. همچنین نسبت به صدور پیش‌آگاهی، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، آماده‌باش کردن واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، تندباد، برف و تگرگ و سایر حوادث احتمالی، اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به این اداره کل ارسال شود."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار