تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۲۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمندسازی ساختمان را با دکتر بی ام اس تجربه کنید
هوشمندسازی ساختمان را با دکتر بی ام اس تجربه کنید

دیگر وقت آن رسیده است که تمامی تصورات غلط را در رابطه با هوشمندسازی ساختمان کنار بگذارید! برخی‌ها فکر می‌کنند که خانه‌ هوشمند تنها مختص افراد پولدار و لاکچری است از این‌رو نمی‌توانند از پس هزینه‌های پیاده‌سازی یا نگهداری آن بربیایند. لازم است بدانید که این یک تصور اشتباه است چراکه خانه‌های هوشمند تنها مختص افراد لاکچری نیست و در آینده‌ای نه چندان دور چه بخواهیم و چه نخواهیم، انتخاب دیگری به جزء زندگی در یک خانه هوشمند نخواهیم داشت. از طرفی هزینه پیاده‌سازی ساختمان هوشمند به امکانات و سیستم‌های هوشمندی که قصد دارید در آن پیاده‌سازی کنید بستگی دارد. این احتمال وجود دارد که در ابتدای هوشمندسازی ساختمان مجبور شوید کمی بیشتر از آنچه تصور می‌کردید پول خرج کنید اما تا سالیان سال از پرداخت هزینه‌های زیاد قبض‌های آب، برق و گاز خلاص می‌شوید.

علاوه‌بر تمامی این‌ها هوشمندسازی ساختمان از مزایای زیادی برخوردار است که می‌توان آن‌ها در سه دسته: کاهش مصرف انرژی، افزایش امنیت و حفاظت ساختمان و افزایش سطح آسایش و رفاه قرار دارد. از این‌رو اگر تمایل دارید از تمامی مزیت‌هایی که خانه هوشمند برای شما به دنبال دارد بهره‌مند شوید، هوشمندسازی ساختمان خود را به شرکت دکتر بی ام اس بسپارید. شرکت دکتر بی ام اس یکی از باسابقه‌ترین و بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمندسازی ساختمان است که با برخوردار بودن از پرسنل بسیار مجرب و متخصص، طرح هوشمندسازی ساختمان را به بهترین شکل ممکن برای شما پیاده‌سازی می‌کند.

خانه هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان دقیقا مانند یک شبکه کامپیوتری عمل می‌کند به گونه‌ای که در یک شبکه کامپیوتری یک سیستم قدرتمند به عنوان سرور در نظر گرفته می‌شود و سایر سیستم‌ها به عنوان کلاینت در نظر گرفته می‌شوند. سیستم‌های کلاینت علاوه‌بر اینکه در آن واحد به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر در ارتباطند به سیستم سرور نیز متصل شده و با آن نیز در ارتباط هستند. از این‌رو مدیران شبکه کامپیوتری برخلاف گذشته مجبور نیستند تا بر روی تک تک سیستم‌های موجود در شبکه کامپیوتری نرم‌افزار نصب کنند و تک تک آن‌ها را به صورت جداگانه کنترل و مدیریت کنند چراکه با استفاده از سیستم سرور می‌توانند تمامی سیستم‌های کلاینت را مدیریت کنند و هر نوع نرم‌افزاری که سیستم‌های کلاینت به آن نیاز دارند را تنها بر روی سیستم سرور نصب کنند تا بر روی همه سیستم‌های کلاینت دیده و اجرا شود. درواقع مدیران شبکه با استفاده از سیستم سرور می‌توانند تمامی سیستم‌های شبکه را از یک نقطه مرکزی مدیریت کنند از این‌رو در زمان و استفاده از منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صرفه‌جویی چشم‌گیری خواهد شد.

هوشمندسازی ساختمان را با دکتر بی ام اس تجربه کنید

مطرح کردن مثال شبکه کامپیوتری به این دلیل بود که سیستم هوشمندسازی ساختمان نیز دقیقا مانند یک شبکه کامپیوتری عمل می‌کند. چراکه برای پیاده‌سازی یک خانه هوشمند نیز به یک نقطه مرکزی نیاز است تا بتوان با استفاده از آن تمامی سیستم‌های هوشمند موجود در منزل را چه از راه دور و چه از راه نزدیک کنترل، مدیریت و برنامه‌ریزی کرد. سیستم‌هایی که امکان پیاده‌سازی آن‌ها در هر مکانی شامل خانه، فروشگاه، بانک، ساختمان‌های تجاری، اداری و ... وجود دارد شامل: سیستم روشنایی هوشمند، سیستم صوتی و تصویری هوشمند، سیستم حفاظت و امنیت هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند، سیستم آبیاری هوشمند و ... هستند. تمامی این سیستم‌های هوشمند دقیقا مانند سیستم‌های کلاینت در شبکه علاوه‌بر اینکه در آن واحد به یکدیگر متصل می‌شوند و با یکدیگر در ارتباط هستند به یک نقطه مرکزی که به آن سیستم مدیریت هوشمند یا BMS گفته می‌شود نیز متصل می‌شوند از این‌رو است که هر یک از اهالی یک خانه هوشمند از طریق اسمارت فون خود امکان مدیریت، کنترل و برنامه‌ریزی هر یک از سیستم‌های هوشمند را چه از راه دور و چه از راه نزدیک دارند.

اگر شما هم تمایل دارید که یک خانه هوشمند داشته باشید و از تمامی این امکانات و آپشن‌ها برخوردار شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هوشمندسازی ساختمان خود را به شرکت دکتر بی اس ام بسپارید. شرکت دکتر بی اس ام در زمینه هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون صنعتی بیش از 10 سال سابقه کار دارد از این‌رو پروسه هوشمندسازی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن در کمترین زمان پیاده‌سازی خواهد کرد.

:
:
:
آخرین اخبار