تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۹۲۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاعیه مدیریت بحران در خصوص بارندگی
پیش‌بینی بالا آمدن آب رودخانه‌های خوزستان
 اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌ بارندگی همراه با رعد و برق و تندباد در استان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه امروز(۲۳ آذرماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است: "پیرو اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی، از اواخر وقت یکشنبه (٢۴ آذرماه) تا اواسط روز سه‌شنبه (٢۶ آذرماه) وقوع رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای، احتمال تگرگ و برف در ارتفاعات خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این مدت خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. در این ایام احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، شکستن درختان، صاعقه، تگرگ، برف، مه‌آلود شدن و کاهش دید افقی، کولاک برف در ارتفاعات‌، لغزندگی جاده‌ها و مواج شدن شمال خلیج فارس وجود دارد.

 در ادامه این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: "در این خصوص تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از حوادث اتخاذ شود. همچنین نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه، صدور پیش آگاهی، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، آماده‌باش واحدهای تابعه سطح خوزستان و شهرستان و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، تندباد، برف و تگرگ و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به این اداره‌کل ارسال شود."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار