تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوشتر میزبان مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره شد
  رییس هیات سوارکاری خوزستان از برگزاری مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره به میزبانی شهرستان شوشتر خبرداد. 

حسین برون  اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور نمایندگانی از استان‌های مختلف کشور روز یازدهم بهمن ماه سال جاری در شوشتر برگزار می‌شود که امیدواریم در این رقابت‌ها فرهنگ اصیل ایرانی را به خوبی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سوارکاران در رشته‌های کمانگیری روی اسب، نیزه و شمشیر با یکدیگر به رقابت می پردازند افزود: با توجه به قالبیت‌های موجود در سوارکاری و وجود اسبان اصیل عرب در شوشتر، با موافقت فدراسیون برای اولین بار در استان شاهد برگزاری مسابقات هنرهای رزمی سواره هستیم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری زیبایی اسب اصیل عرب در خوزستان اشاره کرد و گفت: شوشتر یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل عرب خالص ایرانی در کشور است لذا بیست و هفتمین جشنواره کشوری اسب اصیل عرب همچون سال گذشته در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه امسال به میزبانی شوشتر برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم بیش از یکصد و ۵۰ اسب در این مسابقات به رقابت بپردازند.

برگزاری مسابقات کورس زمستانه در اهواز

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی خوزستان در نیمه دوم سال به گونه ای است که بهترین مکان برای برگزاری مسابقات کشوری است گفت: با همکاری اسپانسر و حمایت اداره کل ورزش و جوانان ۶ دی‌ماه امسال مسابقات کورس در هشت هفته در پیست سوارکاری اهواز برگزار می‌شود.

برون با بیان اینکه در پرتو صنعت پرورش اسب وضعیت اقتصادی خانوارها بالاتر می رود افزود: در اسفندماه امسال یک دوره مسابقات زیبایی اسب های خالص ایرانی و خارجی به میزبانی شوش انجام می‌شود که امیدواریم با استقبال جوانان ورزش دوست و ماکین اسب ها همراه شود.

وی با بیان اینکه خوزستان با وجود چهار هزار اسب اصیل عرب یکی از نقاط پرورش دهنده اسب در کشور به شمار می رود که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است گفت: وجود و پرورش اسب علاوه بر ورزش یک صنعت بوده که باعث درآمدزایی خوبی می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار