تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر صعودی، عضو کارگروه صنایع تخمیر و محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری کشور:
اقدامات محیط زیستی شرکت خمیرمایه و الکل رازی بی نظیر و ارزشمند است
 دکتر محمدرضا صعودی در حاشیه برگزاری نشست زیست فناوری در خوزستان اظهار کرد: ما نیاز داریم که چرخه ای بین دولت، صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات محیط زیستی ایجاد شود.

دکتر محمدرضا صعودی در حاشیه برگزاری نشست زیست فناوری در خوزستان اظهار کرد: ما نیاز داریم که چرخه ای بین دولت، صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات محیط زیستی ایجاد شود.

دکتر محمد رضا صعودی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در حاشیه برگزاری نشست "بررسی توانمندی ها و ظرفیت های بیوتکنولوژی استان خوزستان” که روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۹۸ در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه زیست فناوری است به دلیل اینکه زیست فناوری را در صنایعی مثل کشاورزی با میزان آب تعریف می کنیم و این استان نیز جزو پرآب ترین استان های کشور است پس از ظرفیت بالایی در علــم زیست فناوری برخوردار است و این ظرفیت را نیز به ظهور رسانده است.

وی با بیان اینکه نشست امروز بسیار خوب برگزار شد، گفت: امیدواریم در نشست های اینچنینی تعداد بیشتری از همکاران دانشگاهی و دانشجویان از دانشگاه های استان شرکت کنند تا ارتباطات ما با یکدیگر توسعه و گسترش بیشتری پیدا کند و برای حل مشکلات استان و کشور به هم کمک کنیم.

دکتر صعودی با تاکید بر لزوم ارتباط مسئولین با دانشگاه برای رفع مشکلاتی نظیر آلودگی های محیط زیستی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که چرخه ای بین دولت، صنعت و دانشگاه ایجاد شود تا در آن مسائل و مشکلات استان که برای رفع آنها می توان از دانش زیست فناوری استفاده کرد، تعریف شود و چالش های استان را بتوانیم با اولویت بندی کردن، حل کنیم و امیدواریم صنعت نیز این ظرفیت را پیدا کند تا برای حل مشکلاتش از دانشگاهیان بهره ببرد.

وی با نام بردن از شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان یکی از شرکت های بزرگی که در تلاش برای دوستی با محیط زیست است، گفت: این شرکت بزرگترین صنعت تخمیری در کشور را ایجاد کرده است و نیمی از اتانول کشور توسط این مجموعه صنعتی تولید می شود. از نکات بارز و قابل توجه در این شرکت مسئولیت پذیری است که تلاش می کند مشکلات زیست محیطی اش را برطرف سازد همچنین این شرکت موفق شده برای مهار گاز دی اکسید کربن که در اثر تخمیر ایجاد می شود، اقدام کند که ارزشمند است. در عین حال امیدواریم که شرکت خمیرمایه و الکل رازی موفقیت بیشتری در زمین فرآوری ویناس به دست بیاورد.

گفتنی است، امروز چهارشنبه ۲۰ آذرماه دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان برگزاری” نشست زیست فناوری” با هدف بررسی توانمندی ها و ظرفیت های بیوتکنولوژی استان خوزستان بود. دکتر حسین معتمدی، دبیر این نشست گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز برای برگزاری این نشست توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز لازم را کسب کرده است.

:
:
:
آخرین اخبار