تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۳۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در منطقه آزاد اروند گشایش یافت
  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در منطقه آزاد اروند با حضور ۱۱واحد دانشگاهی از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر روز شنبه گشایش یافت.

 این ۱۱ واحد دانشگاهی آثارو  دستاوردهای عملی و پژوهشی خود را در نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند در ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند در معرض دید عموم قرار دادند.

این نمایشگاه با ۲ هزار عنوان و  چهارهزار جلد کتاب در حوزه‌های تخصصی و عمومی، کودک و نوجوان، تربیت بدنی و ورزش، ادبیات و علوم انسانی متناسب و مختص دانش‌آموختگان، کارشناسان صنایع و کارخانجات شهرهای آبادان و خرمشهر برپا شده است.

دبیر ستاد منطقه‌ای برگزاری هفته پژوهش و فناوری منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت:صنعت و دانشگاه ۲ ضلع پیشرفت، توسعه و خودکفایی کشور هستند.

منصور زراء نژاد اظهار داشت:برای رسیدن به قله‌های پیشرفت بدون اتکا به خارج نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم و در این بین دانشگاه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر سهم پژوهش در بودجه ملی یک درصد  اعلام کرد و افزود: یکی از راه‌های پژوهش صحیح مصرف بهینه اعتبارات پژوهشی است و  باید رصد کرد که اعتبارات پژوهشی کجا و چگونه هزینه می‌شود.

 وی یکی از راه های ترویج و توسعه پژوهش را مصرف بهینه اعتبارات پژوهشی دانست.

این نمایش تا ۳۰ آذر هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر  برای بازدید عموم دایر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار