تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۳۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره قرآنی ویژه روستاییان و عشایر کشور در دزفول پایان یافت
 جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر کشور روز شنبه با معرفی نفرات برتر در مسجد جامع شهر منتظران دزفول پایان یافت.

حجت الاسلام مرتضی همت‌پور مسوول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در حاشیه آیین اختتامیه این مسابقات به ایرنا گفت: مسابقات این جشنواره از دیروز صبح تا بعداز ظهر با حضور ۷۰ نفر از ۲۰ استان کشور در مسجد جامع شهر منتظران شهرستان دزفول برگزار شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای قرآنی در روستاها و مناطق عشایری عنوان کرد و افزود: این مسابقات در سه رشته اذان، ترتیل و تحقیق برگزار و نفرات برتر اول تا سوم هر رشته انتخاب شدند.

وی نفرات اول تا سوم رشته اذان را به ترتیب سید اسدالله ابطحی از استان بوشهر، هادی قنواتی از استان خوزستان و علی محمدآبادی از استان کرمان اعلام کرد و گفت: حامد کرملا چعب از خوزستان، محسن مزرعه اصل از خوزستان و سید جواد حسینی از استان بوشهر در رشته ترتیل به ترتیب اول تا سوم شدند.

حجت الاسلام همت‌پور افزود: نفرات اول تا سوم رشته قرائت نیز به ترتیب محمد اسماعیلی از استان اردبیل، مهدی سیاحی از استان خوزستان و سید پارسا انگشتان از استان مازندران بودند.

وی اظهارداشت: سه نفر از شهر منتظران شامل کرم‌علی نام‌آور که ۶۰ سال موذن این شهر است، محمد ملک محمدی امام جماعت شهر منتظران و فریدون غلامی از جانبازان ۷۰ درصد و پیشکسوتان دفاع مقدس در این آیین تجلیل شدند.

فریدون غلامی مسوول هیات رزمندگان بخش مرکزی و مسوول اجرایی مسابقات مدهامتان نیز در گفت و گو با ایرنا دلیل میزبانی شهر منتظران برای این مسابقات را فعالیت‌های قرآنی ۳۰ سال گذشته در این شهر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۲ دوره مسابقات مهم قرآنی شهرستان دزفول در شهر منتظران برگزار شده است.

شهر منتظران از شهرهای اقماری دزفول که به تازگی از روستا به شهر تبدیل شده تاکنون میزبان چندین جشنواره قرآنی در سطح استانی و کشوری بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار