تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۳۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام قرائتی: قصه‎‌های قرآنی برای نوجوانان خوانده شوند
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی گفت: قصه‌های قرآنی برای نوجوانان خوانده شوند.

حجت الاسلام محسن قرائتی روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر کشور در مسجد جامع شهر منتظران دزفول افزود: برای رفع مشکلات باید قرآن در جامعه زنده شود.

وی با تفسیر برخی آیات قرآن کریم اظهارداشت: یاران حضرت مهدی(عج)، افرادی که به خواستگار دختر ایراد نمی‌گیرند و آنها که باعث عصبانیت کفار می‌شوند از بندگان صالح خداوند متعال به شمار می‌روند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن به گونه‌ای رفتار کردند که عصبانیت ترامپ را به همراه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست‌های تنظیم خانواده را اشتباه دانست و اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن کریم، آمار زیاد را افتخار می‌داند.

ترویج فرهنگ قرآن در جامعه ضروری است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری در این آیین با تاکید بر لزوم انس و حفظ آیات قرآنی گفت: ترویج فرهنگ قرآن در جامعه ضروری است.

آیت اله محسن حیدری با بیان اینکه ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید در کشور داشته باشیم، افزود: تمام مردم ایران باید با قرآن انس داشته باشند و بحث حرکت فرهنگ قرآنی باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم تدبر در آیات قرآن اظهارداشت: تدبر به معنی تفکر، برداشت درست و گرفتن پیام از قرآن است ولی متاسفانه جریان‌ی در سال‌های اخیر در کشور با ادعای تدبر در قرآن به راه افتاده که روش آن انحرافی و نادرست است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با تاکید بر خودداری از سکوت در برابر ترویج این روش نادرست افزود: بدون فهم قرآن، تدبر در آن معنا ندارد ولی این آقایان می گویند تمام آیات قرآن را بدون روایات پیامبر و ائمه اطهار می توان فهمید.

وی گفت: سه دیدگاه در زمینه فهم قرآن وجود دارد، یک دیدگاه افراطی می‌گوید هیچ آیه‌ای از آیات قرآن را بدون روایت نمی‌شود فهمید، یک دیدگاه تفریطی هم وجود دارد که طبق آن می‌توان تمام آیات قرآن را بدون مراجعه به روایات فهمید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی آیات بدون مراجعه به روایت امکان فهم ندارند و نیاز به متخصص و مفسر دارند.

جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر کشور روز شنبه با معرفی نفرات برتر در مسجد جامع شهر منتظران دزفول پایان یافت.

حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور نیز در آیین اختتامیه این جشنواره حضور داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار