تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ پروژه برای راه‌های خسارت دیده از سیل خوزستان تعریف شد
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به خسارت هشت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریالی سیلاب اوایل امسال به حوزه راهداری این استان، گفت: ۷۰ پروژه برای جبران این خسارات‌ها تعریف شده است.

 غلامعباس بهرامی‌نیا روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته "حمل و نقل،راهداری و رانندگان"  که در محل این اداره کل در اهواز برگزار شد، بیان کرد: بخش عمده از این پروژه ها در حوزه راه روستایی است.

وی افزود: پیش بینی می شود این پروژه ها که بخشی از آنها آغاز شده، تا پایان سال مالی آینده به اتمام برسد.

وی گفت: در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان بیش از ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شد که از ظرفیت هفت استان معین کشور برای مقابله با آسیب های بیشتر این پدیده در خوزستان استفاده شد.

۴۷۶ کشته در تصادفات هشت ماه نخست امسال

عضو شورای ترافیک خوزستان در ادامه به کشته شدن ۴۷۶ نفر در تصادفات هشت ماه نخست امسال در خوزستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۵ نفر را کشته شدگان تصادفات اربعین امسال تشکیل می دهند.

بهرامی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه سهم جاده در تصادفات کمتر از یک درصد از کل دیگر دلایل بررسی شده، گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که جاده ها بر اساس سرعت رانندگی تعیین شده ساخته شده اند و رعایت نکردن سرعت مطمئن می تواند خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

جابه جایی ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان

وی در ادامه به جابه جایی ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان به دیگر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: این میزان حجم از جابه جایی در هشت ماه نسخت امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه روزانه ۱۷ درصد از مجموع ترددهای جاده ای خوزستان توسط وسایل نقلیه سنگین انجام می شود، افزود: روزانه ۶۵۰ هزار تردد در مسیرهای استان خوزستان انجام می شود.

بهرامی نیا همچنین از برقراری بیمه تکمیلی ۶۰۰ هزار راننده به همراه همسرانشان در مرحله نخست فراخوان این طرح خبر داد و گفت: با پیگیری صورت گرفته علاوه بر این دیگر اعضای خانواده رانندگان وسایل نقلیه نیز مشمول این طرح شده اند.

در خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده و ۵۶ محور ارتباطی اصلی و فرعی، و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.

در جریان سیلاب اوایل امسال ۸۵۷ کیلومتر طول راه ها در این استان مسدود شد و به بیش از ۲ هزار کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی، و یک هزار و ۱۰۳ ابنیه فنی، ۵۰۰ متر مربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات آسیب وارد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار