تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۹۳۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«اسکو» می‌رود؟
 آیا سرمربی تیم صنعت نفت آبادان، قصد دارد مسیر استراماچونی در استقلال را پیشه کند؟  

  قهر، فسخ، ترک ایران و ناز و نوازشی که بین یکی از دو باشگاه بزرگ پایتخت با سرمربی ایتالیایی‌اش رخ داد، باعث شد تا دیگر مربیان خارجی لیگ برتر نیز، خود را نقطه‌ای متمایز نسبت به قوانین و عرف وضع شده در فوتبال ایران بدانند.

در این بین، اولین کسی که به وضع موجود و بسیج دستگاه دیپلماسی یک کشور برای بازگرداندن مربی یک تیم باشگاهی اعتراض کرد، «دراگان اسکوچیچ» بود.

او پیش از دیدار تیمش برابر ماشین‌سازی به این موضوع واکنش نشان داد و ضمن تأسف بار خواندن آن، از تبعیض موجود در فوتبال ایران ابراز گلایه کرد.

اسکوچیچ که پیش از این در باشگاه‌های ملوان بندر انزلی و خونه به خونه بابل مربیگری کرده بود، هنوز بیش از نیمی از مبلغ قرارداد ایجاد شده با این دو باشگاه را اخذ نکرده و اینکه چرا برای پرداخت مطالبات او تلاشی نمی‌شود، ابراز نارضایتی کرد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در این باره گفت:  اگر بنا بر این است که به شخصی کمک شود، باید برای همه این کار صورت گیرد، یا همه یا هیچکس، هیچ فرقی بین مربیان خارجی و بازیکنان ایرانی نباید وجود داشته باشد، اما اگر دستگاه دیپلماسی کشور حاضر است پول استراماچونی را پرداخت کند، من هم این درخواست را دارم تا طلب من را از تیم‌های ملوان و خونه به خونه بگیرند، نمی‌خواهم این تفاوت دیدگاه بین دو کشور ایتالیا و کرواسی وجود داشته باشد. 

«اسکو» در موارد متعددی، خانواده خود را مهم‌ترین اصل در زندگی‌اش خوانده و گفته است که هیچ چیز حتی تیمش مهم‌تر از خانواده برای او نیست، این مرد کروات همچنین به کرات عنوان کرده است که چندان نیاز مالی ندارد، اما دوست ندارد اتفاقی که در باشگاه‌های شمالی برای او رخ داد، این بار در آبادان برای وی رخ دهد.

دراگان اسکوچیچ، با فرا رسیدن پایان نیم فصل اول، بار دیگر به شکافتن مشکلات موجود در باشگاه صنعت نفت پرداخت و ادامه همکاری خود را در این تجربه موفق با این تیم آبادانی در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

سرمربی صنعت نفت آبادان پس از دیدار با ماشین‌سازی، در خصوص ادامه کار او با تیمش برای ورود به نیم فصل دوم، گفت: واقعاً برنامه‌ای ندارم باید ببینم شرایط چگونه است. اگر الان مردم و مسئولان تیم نخواهند از خواب بیدار شوند و به تیم کمک کنند چه زمانی می‌خواهند کمک کنند. 

اسکوچیچ همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود: کار کردن در این شرایط بسیار سخت است. نمی‌توانیم شرایط را برای آینده پیش‌بینی کنیم. مردم و مسئولان باید بیدار شوند و به کمک تیم و باشگاه بیایند. به خودم اجازه نمی‌دهم تا با این شرایط تا آخر فصل بمانم. هیچکدام از ما مستحق کار کردن در چنین شرایطی نیستیم. 

این پاسخ سر بالا از سوی مرد کروات نفتی‌ها، ظنی را به وجود آورده که او مترصد فرصتی برای ترک تمرینات تیمش خواهد بود تا شاید بتواند از این طریق به سایر مطالبات قید شده در قراردادش برسد و اینکه در صورتی که باشگاه نتواند انتظارات فنی وی را بر آورده کند، او پتانسیل ترک آبادان را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید که اسکوچیچ همکاری خود را با این باشگاه آبادانی با وجود مشکلات عدیده مالی ادامه خواهد داد و یا توجه ورزشدوستان در سراسر کشور، این بار به سوی کرواسی معطوف می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار