تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چغازنبیل و هفت‎تپه میزبان هیأت متصدیان تعاونی ایتالیا
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه گفت: هیأت متصدیان تعاونی ایتالیا از محوطه میراث جهانی چغازنبیل و موزه هفت‎تپه بازدید کردند.

  عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه گفت: هیأت متصدیان تعاونی ایتالیا که به منظور مطالعات اولیه برای کارآفرینی مشترک به منظور مدیریت و ارتقای بخش‎هایی از میراث فرهنگی به ایران سفر کرده بودند، در سفر خود به خوزستان از شهر چغازنبیل، زیگورات آن و موزه هفت‎تپه دیدن کردند.

او بیان داشت: در این بازدید مباحثی از جمله شهرسازی در چغازنبیل، دانش مهندسی سازه، جغرافیا و هیدرلوژی به کاررفته در ساخت شهر، روش‎های حفاظتی از ساختار‌ها و آجرفرش‎های صحن زیگورات، بوم‎گردی منطقه، و نقش جوامع محلی در نگهداری و معرفی این محوطه مطرح شد.

رشنویی با بیان این‎که صرف قهوه و چای عربی در هوای بارانی چغازنبیل لذت این بازدید را برای این هیأت دو چندان کرده بود اظهار کرد: درادامه بازدید از روستای خماط با هدف بررسی ظرفیت‎های آن از سوی این هیأت انجام شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه ادامه داد: در بازدید کوتاه از مجموعه هفت‎تپه نیز، بر ظرفیت‎های این مجموعه در برقراری ارتباط با سلائق مختلف گردشگر و به کارگیری روش‎های جدید معرفی و مطالعه تأکید شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار