تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیک های آلوده به خوزستان هم رسید
کیک های آلوده به خوزستان هم رسید

 سرانجام کیک های آلوده به برخی شهرهای استان خوزستان رسید و تاکنون چهار مورد کیک آلوده در دو شهر خوزستان مشاهده شده است.

 کیک های آلوده حاوی برخی قرص ها چند روزی است که خانواده ها را نگران کرده است و مردم برای سلامتی فرزندان خود نگران شده اند به گونه که این روزها مردم اغلب ترجیح می دهند تغذیه فرزندان خود را شخصا تهیه کنند و اقدامی برای خرید کیک و تی تاپ و ویفر نکنند.

این کیک ها به اغلب شهرهای کشور ارسال شده است و بعد از کشف موارد متعدد در برخی استان های کشور، تاکنون حداقل چهار مورد آنها در شهرهای مختلف استان خوزستان کشف شده است و قطعا این تعداد قابل افزایش است چرا که اگر قرار باشد محموله ای از این کیک ها وارد شهرهای استان شده باشد، خرید به چهار مورد محدود نیست ولی نهادهای نظارتی فورا باید نسبت به شناسایی و جمع آوری این کیک ها از سطح مغازه ها اقدام کنند.

در خرمشهر حداقل دو مورد کیک آلوده به قرص تاکنون شناسایی شده است. دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص به خبرنگار مهر اعلام کرده است که روز یکشنبه دو مورد کیک آلوده به قرص در شهرستان خرمشهر گزارش شده است. یک مورد در خود خرمشهر و دیگری در جزیر مینو بوده است که نمونه کیک های برای سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

این دانشگاه اضافه کرده است که در شادگان هم یک مورد گزارش شد که پس از بررسی کارشناسان بهداشت محیط و معاونت غذا و دارو مورد آلودگی تایید نشده است. 
در شهرستان آبادان هم موردی مشاهده نشده است.


آموزش و پرورش شهرستان باغملک نیز از شناسایی دو مورد کیک آلوده در دو مدرسه متفاوت در این شهرستان خبر داده است که متاسفانه یکی از موارد خرید از خود بوفه مدرسه صورت گرفته است و مدیر مدرسه فورا بوفه مدرسه را تعطیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص وجود قرص های مشکوک در کیک های خوراکی اظهار کرد: پس از بررسی و آزمایشات پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که این قرص ها ماده مخدر نبوده و قرص هیوسین بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت نیز از شناسایی کیک‌های آلوده در یکی از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده که مربوط به کارخانه یا پخش کننده آن نبوده است، زیرا امکان ندارد قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند پخت کیک سالم باقی بماند. کیک‌های آلوده در زنجیره‌ رسمی هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده و ردپای آن‌ها در یکی از کشورهای همسایه دیده شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار