تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت بارندگی و آبگرفتگی در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان
 طبق پیش بینی قبلی هواشناسی مبنی بر فعالیت یک سامانه بارشی قوی در خوزستان، بارشهای شدید از روز دوشنبه از شهرهای جنوبی آغاز شد و به تدریج شهرهای مرکزی و غربی خوزستان را نیز در بر گرفت. در پی این بارندگی ها، اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در سطح شهرها مواجه شده اند.

به دلیل بارش شدید و آبگرفتگی معابر در سطح استان، امروز سه شنبه، تمامی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاههای ۱۳ شهرستان خوزستان در نوبت صبح تعطیل بودند و مدارس و دانشگاه‌های اهواز، کارون و شادگان در نوبت عصر نیز تعطیل شدند.

ادارت اهواز، کارون و آبادان نیز امروز تعطیل هستند.

آغاز بارندگی‌ها در مناطق جنوبی از روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی‌ها در مناطق جنوبی استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز (۲۵ آذرماه) بارندگی و رگبار متوسط همراه با رعد و برق در آبادان آغاز شده است.

وی افزود: از ساعت ۱۰:۰۵ نیز رگبار شدید باران در ماهشهر آغاز شده است. بارش‌ها در مناطق مرکزی خوزستان از جمله اهواز هم از ظهر امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش‌بینی هواشناسی بیشترین حجم باران در مرکز استان بعد از ظهر تا نیمه شب خواهد بود.

باز باران، باز آبگرفتگی

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از به کارگیری یک هزار و ۷۰۰ نیرو و تامین ۸۳ دستگاه مکنده، خودوری امدادرسان و پمپ سیار به منظور رفع آبگرفتگی‌های امروز خبر داد.

علیرضا عالیپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارش‌های امروز (۲۵ آذرماه)، از دو روز پیش عوامل اجرایی و خدماتی شهرداری اهواز و مدیریت شهری به منظور دفع آب‌های سطحی، آمادگی لازم را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ نفر از عوامل انسانی در سه شیفت ماموریت دفع آب‌های سطحی را انجام خواهند داد. همچنین ۳۷ دستگاه مکنده و تانکر، ۳۱ دستگاه خودروی امدادرسان، ۱۵ دستگاه پمپ سیار و ماشین‌آلات سنگین از قبیل جرثقیل و بیل برای موارد غیرقابل پیش‌بینی آماده به کارگیری هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: در مجموع در هر منطقه شهرداری اهواز یک اکیپ امدادرسان پیش‌بینی شده است تا در موارد بروز خطر مانند سقوط اشیا، انسداد مسیرها و موارد دیگر بلافاصله جهت رفع موانع و یا ایمنی مسیرها اقدام کنند.

وی گفت: بار اصلی تخلیه دفع آب‌های سطحی بر عهده شبکه فاضلاب شهر اهواز است و باید از تلاش عوامل آبفا در زمان بارندگی تشکر کرد.

گرفتار شدن شهروندان روی پل طبیعت اهواز در بارش سنگین

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از گرفتار شدن تعدادی از شهروندان روی پل طبیعت در باران عصر امروز خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع بارش‌های سنگین در اهواز که از عصر امروز (دوشنبه) آغاز شده است، اظهار کرد: علیرغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع باران‌های سیل‌آسا، تعدادی از شهروندان بر اثر سهل‌انگاری، روی پل پیاده راه طبیعت روی رودخانه کارون گرفتار شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی هم اکنون در حال رهاسازی این شهروندان گرفتار روی پل هستند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ثبت تاکنون ۱۰۴ میلیمتر بارندگی در آبادان، از ادامه بارش شدید در آبادان و ماهشهر خبر داد.

ادامه بارش شدید در آبادان و ماهشهر

محمد سبزه‌زاری با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در خوزستان اظهار کرد: در پی بارش‌های امروز (۲۵ آذرماه)، از صبح تا ساعت ۱۸:۳۰ میزان بارندگی در آبادان ۱۰۴ میلیمتر بوده است. در اهواز نیز تاکنون ۶۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

وی افزود: در ماهشهر نیز ۲۸ میلیمتر، سطح شهر دزفول ۲۱.۸ و ایستگاه هواشناسی دزفول نیز ۲۰ میلیمتر بارش گزارش شده است.

سبزه‌زاری بیان کرد: همچنین در این مدت میزان بارندگی در بستان ۲۲.۸ میلیمتر، سطح شهر اندیمشک ۱۷.۵، شوش ۲۰ و حسینیه اندیمشک ۲۳ میلیمتر بوده است.

وی گفت: بارندگی در آبادان و ماهشهر هنوز به شدت ادامه دارد.

نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در آب در اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از نجات سرنشینان تاکنون هفت خودروی محاصره شده در آب و بارندگی خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گرفتار شدن تعدادی خودرو در برخی مناطق اهواز به دلیل بارندگی و آبگرفتگی، اظهار کرد: در بارندگی عصر امروز که همچنان ادامه دارد، تعدادی خودرو با سرنشینان در مناطق مختلف در محاصره آب گرفتار شدند و به دلیل خاموش شدن وسایل نقلیه، سرنشینان با خطر مواجه بودند.

وی افزود: تا این لحظه هفت دستگاه خودرو با سرنشینان که در مناطق مختلف در محاصره آب بوده‌اند، توسط تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی از آب خارج و خودروها نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

ادارات اهواز ‌روز سه‌شنبه تعطیل‌ هستند

فرماندار اهواز از تعطیلی ادارات اهواز در روز سه‌شنبه به دلیل بارندگی شدید و وضعیت بحرانی مناطق مختلف در پی آبگرفتگی معابر خبر داد.

جمال عالمی نیسی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی مناطق مختلف در پی بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر، فردا سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) تمامی ادارات شهرستان اهواز به جز ادارات و سازمانهای خدماتی و امدادی، تعطیل خواهند بود.

وی افزود: امروز بارندگی در اهواز در حد غیر قابل تصور بوده و در بازه زمانی کوتاهی، حدود ۹۰ میلیمتر در اهواز باران باریده است.

به گزارش ایسنا، همچنین فرمانداری اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید اخیر، آبگرفتگی معابر و جلوگیری از خطرات احتمالی، همه مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، سازمان‌ها، بانک‌ها و ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهواز به استثنای مراکز امدادی، اورژانسی و خدماتی در روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ آذرماه تعطیل هستند.

درخواست اعلام منطقه امدادی در ۸ شهرستان خوزستان / اسکان ۲۷ خانوار کارونی در اردوگاه اضطراری

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وضعیت آبگرفتگی و بارندگی در استان گفت: شعب جمعیت هلال احمر  در شهرستان های اهواز، آبادان، کارون، رامهرمز، آغاجاری، هفتکل، خرمشهر و شادگان درخواست اعلام منطقه امدادی کرده‌اند.

علی پهلوان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی ۲۰ تیم عملیاتی هلال احمر خوزستان در پی بارندگی های روز دوشنبه اظهار کرد: در پی بارندگی های شدید و آبگرفتگی اغلب شهرستان های خوزستان، هفت تیم عملیاتی در اهواز، چهار تیم عملیاتی در آبادان، دو تیم عملیاتی در خرمشهر، دو تیم عملیاتی در کارون، دو تیم عملیاتی در هفتکل و سه تیم عملیاتی در آغاجاری در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند.

وی افزود: ۲۷ خانوار در شهرستان کارون در اردوگاه اضطراری اسکان یافته اند. در آبادان هم دو سالن ورزشی جهت اسکان اضطراری پیش بینی شده اما تاکنون اسکان در آن انجام نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: عوامل هلال احمر در اهواز نیز به بیش از ۱۰۰ خودروی گرفتار شده در آب امدادرسانی کرده اند.

وی عنوان کرد: شعب جمعیت هلال احمر  در شهرستان های اهواز،  آبادان، کارون، رامهرمز، آغاجاری، هفتکل، خرمشهر و شادگان درخواست اعلام منطقه امدادی کرده‌اند تا اقلام مورد نیاز بین آسیب دیدگان توزیع شود.

تعطیلی ادارات کارون و آبادان در روز سه شنبه

تمامی ادارات در آبادان و کارون به دلیل بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر در روز سه شنبه تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی فرمانداری شهرستان کارون با توجه به بارندگی های شدید اخیر، آبگرفتگی معابر و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی همه مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، سازمانها، بانکها، ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان کارون به استثنای مراکز امدادی، اورژانسی و خدماتی در روز سه شنبه (۲۶ آذرماه) تعطیل هستند.

تعطیلی ادارات آبادان

با دستور فرماندار ویژه آبادان، ادارات شهرستان آبادان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان، با تصمیم دکتر سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، با توجه به وضعیت جوی کنونی و آب گرفتگی معابر، در روز سه شنبه (۲۶ آذرماه)، تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات به غیر از دستگاه های خدمات رسان و امدادی در سطح شهرستان آبادان تعطیل هستند.

ریزش بخشی از یک ساختمان دو طبقه در اهواز / اسکان اهالی ساختمان‌های مجاور در یک مدرسه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ریزش بخشی از سقف و دیوارهای یک ساختمان دو طبقه در منطقه حصیرآباد اهواز در پی بارندگی دوشنبه شب خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ریزش بخشی از سقف و دیوارهای یک ساختمان دو طبقه در منطقه حصیرآباد اهواز در پی بارندگی‌های دوشنبه شب (۲۵ آذرماه) اظهار کرد: طبق گزارش‌های اولیه، این حادثه به علت سستی ساختمان و در اثر  بارش‌های اخیر رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در پی این حادثه، تیم‌های تخصصی عملیات امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

خدادادی با اشاره به ادامه عملیات آواربرداری بیان کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن ساختمان‌های مجاور، حدود ۳۰ خانوار ساکن در مجاورت این ساختمان در نزدیکترین مدرسه منطقه در حال اسکان هستند.

توضیح رئیس بیمارستان امام(ره) اهواز درباره مرگ همزمان ۴ بیمار زن

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در خصوص مرگ چهار بیمار زن در بخش آی سی یو این بیمارستان توضیحاتی ارائه داد.

دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مرگ چهار زن که در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری بودند، اظهار کرد: در پی بارش‌های بی‌سابقه روز دوشنبه ( ۲۵ آذرماه) اهواز شاهد نوسانات شدید برق شهری بودیم که همزمان با این مساله در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان چهار بیمار دچار مشکل شدند.

وی افزود: همیشه تیم پزشکی در آی سی یو مستقر هستند و علی‌رغم اینکه  عملیات احیا برای این بیماران انجام ‌شد اما متاسفانه این چهار بیمار فوت کردند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: در حال حاضر علت مرگ این چهار بیمار توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارشناسان مرجع قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی در حال بررسی است.

آبگرفتگی اورژانس قدیمی بیمارستان رازی اهواز

رئیس بیمارستان رازی اهواز از آبگرفتگی اورژانس قدیمی این بیمارستان در پی بارندگی خبر داد.

دکتر فرهنگ کره‌بندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روز دوشنبه (۲۵ آذرماه)، آب وارد اورژانس قدیمی بیمارستان رازی شد. البته اورژانس قدیمی بیمارستان بدون استفاده است. در این قسمت بیمارستان، بیمار وجود ندارد و قرار است این بخش بازسازی شود.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: اورژانس قدیمی بیمارستان رازی پایین‌تر ازسطح شهر قرار دارد و به همین دلیل دچار آبگرفتگی شده است.

کره‌بندی تصریح کرد: در حال حاضر اورژانس جدید خدمات درمانی را به بیماران ارائه می‌دهد  و هیچکدام از بخش‌های دیگر بیمارستان نیز مشکلی ندارند.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اهواز، کارون و شادگان در نوبت عصر

مدارس و دانشگاه‌های اهواز، کارون و شادگان به دلیل شدت آب گرفتگی در سطح شهر، در نوبت عصر امروز ۲۶ آذر نیز تعطیل اعلام شدند.

مدارس و دانشگاه های اهواز، کارون و شادگان که پیش از این در نوبت صبح امروز به دلیل آبگرفتگی در پی بارش شدید روز گذشته باران تعطیل اعلام شده بودند، در نوبت عصر هم به علت ادامه آبگرفتگی معابر تعطیل شدند.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین ادارات اهواز و کارون تعطیل هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار