تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: منازل آسیب‌دیده از باران برآورد خسارت می‌شوند
  استاندار خوزستان گفت: بارندگی شب گذشته خسارت‌هایی به منازل مردم وارد کرد پس از خروج آب از منازل میزان خسارت‌های ایجاد شده، برآورد می‌شود.

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران دراهواز بیان کرد: سامانه بارشی قوی روز دوشنبه باعث بارندگی های بسیار در شهرهای مختلف استان شد.

وی ادامه داد: بارندگی در شهر آبادان بیش از ۱۱۲ میلیمتر، در اهواز بیش از ۷۵ میلیمتر و در شهرهایی مانند هندیجان رامهرمز و ماهشهر بین ۵۰ تا ۶۵ میلیمتر بوده است.
شریعتی گفت: این حجم از بارش ظرف مدت کوتاهی بارید به همین دلیل مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد ، بسیاری از نقاط اهواز و شهرستان کارون دچار آبگرفتگی شدند و آب وارد برخی از منازل شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در اهواز سیستم دفع آبهای سطحی وجود ندارد و شبکه دفع فاضلاب نیز یا فرسوده است و یا تنها کشش دفع فاضلاب را دارد.
استاندار خوزستان بیان کزد: تمام دستگاه های استان از جمله صنایع فولاد خوزستان، مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری برای رفع مشکل بسیج شده اند.
وی ادامه داد: شهر اهواز باید سیستم دفع آبهای سطحی را داشته باشد اما از آنجایی که ممکن است احداث چنین شبکه‌ای از توان شهرداری خارج باشد باید سیستم دفع فاضلاب اهواز ظرف ۲ الی سه سال تکمیل شود.
شریعتی افزود: صبح امروز رییس جمهوری در یک تماس تلفنی دستور برای اقدامات لازم را صادر کردند.
وی گفت: رییس جمهوری اعلام کرد که همچون سیل فروردین ماه در کنار مردم استان هستیم.
استاندار خوزستان درخصوص اسکان اضطراری نیز بیان کرد: انتخاب شرایط برای اسکان اضطراری افرادی که در نقاط پر خطر هستند وجود دارد اما تاکنون به جز برخی ساکنان منازل شهرستان کارون نیاز به جابجایی سایر ساکنان نبوده است.

مدارس شهرستانهای اهواز و کارون امروز سه‌شنبه در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر تعطیل شدند.ادارات ، مدارس و مراکز دانشگاهی ۱۳ شهرستان استان نیز در پی این وضعیت امروز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار