تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۳۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بازرسی استانداری خوزستان:
شهرداری و آبفا در آبگرفتگی اهواز و کارون مقصر هستند
 مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان با اشاره به تهیه گزارش از مشکلات پس از بارندگی دیشب، گفت: جمع بندی بازدیدها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که شهرداری‌های اهواز و کوت عبدالله و شرکت آبفا در آبگرفتگی‌ها مقصر هستند و کوتاهی و ناهماهنگی بین آنها باعث آبگرفتگی وسیع شده است.

شهاب رزمی اظهار داشت: در پی بارندگی شدید شب گذشته از ساعت ۲۰ تا سه  بامداد به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری از تعدادی از مناطق اهواز و شهرستان کارون از جمله محله چهارراه زند، لشکرآباد، کوی انقلاب، کوی علوی و کوت عبدالله بازدید شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی وسیع مناطق زیادی از اهواز و کارون، افزود: در همین راستا گزارشی از وضعیت آبگرفتگی‌ها تهیه شده که ناهماهنگی و کوتاهی در عملکرد ادارات متولی را ثابت می‌کند؛ به طور مثال در برخی مناطق اهواز از جمله چهارراه زند، آبگرفتگی چند ساعت طول کشید و مردم خودروهای خود را در خیابان رها کرده بودند اما هیچ اقدامی برای تخلیه آب صورت نگرفته بود.

رزمی اضافه کرد: با توجه به سابقه مشکلاتی که پس از بارندگی در این شهرها ایجاد می‌شود، مدیران وظیفه داشتند مسائل را اولویت‌بندی کرده و برای مناطق بحرانی امکانات خود را بسیج کنند اما مشاهده کردیم که این اتفاق رخ نداده است.

وی با انتقاد از شهرداری اهواز گفت: شهرداری در دفع آب‌های سطحی هیچ اقدامی انجام نداده و در بازدیدها نیز مشخص شد که تیم‌های خدماتی شهرداری در بسیاری از مناطق حضور نداشتند.

به گفته وی شهرداری کوت عبدالله مدعی است خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده، فاقد مجوز شهرداری است، البته این نافی مسئولیت شهرداری در دفع آب‌های سطحی نمی‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان، در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در آبادان با ۱۱۲.۵ میلیمتر و اهواز ۷۳.۵ میلیمتر بوده است.

بارش باران در اهواز از دیشب باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق شده و در برخی دیگر از محله‌ها نیز آب به درون خانه‌ها رفته و یا فاضلاب سرریز کرده است. تعدادی از مناطق شهرستان کارون نیز از حدود ۱۰ روز پیش و همزمان با بارندگی دچار آبگرفتگی بوده که در بارندگی شب گذشته وضع بحرانی پیدا کرده است.

اهواز فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی است و به دلیل هزینه سنگین برای اجرای این شبکه، شهرداری تاکنون آن را اجرا نکرده است. از سوی دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز نیز به دلیل نبود اعتبارات از سوی شرکت آبفا اجرایی نشده است.

شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب اهواز از سال‌های گذشته درباره دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی اختلافاتی داشته که با وجود خسارت بسیار به شهروندان این مشکلات هنوز حل نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار