تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه آبادانی‌ها از نبود شبکه دفع آب‌های سطحی و بالا زدن فاضلاب
مشکل آبگرفتگی معابر پس از بارش‌های روز گذشته هنوز در آبادان وجود دارد و پس زدگی فاضلاب این مشکلات را دوچندان کرده است؛ شهروندان می‌گویند بوی تعفن فاضلاب و آبگرفتگی معابر آنها را به ستوه آورده است.
 سامانه بارشی که از روز دوشنبه وارد استان خوزستان شد شهرهای مختلف استان به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر و اهواز را دچار آب‌گرفتگی‌های گسترده‌ای کرد.

 در برخی مناطق آبادان از جمله منطقه یک شهرداری و علوانیه، ذوالفقاری، ولیعصر، امیرآباد، شهرک دریا همچنان آب ناشی از بارندگی در خیابان‌های اصلی وجود دارد.

آب‌های سطحی ناشی از بارندگی به همراه فاضلاب بالا زده وارد خانه‌های مردم شده است بطوری که مردم پاچه‌های شلوارشان را تا زانو بالا می‌زنند و در خیابان‌هایی که پرشده از فاضلاب و بوی نامطبوع آن قدم برمی‌دارند یا با سطل و هرچه که دارند خانه‌های آب گرفته‌شان را از آب خالی می‌کنند.

از سویی دیگر بارش شدید باران آنقدر زیاد بود که ترمینال مسافربری فرودگاه بین‌المللی آبادان شب گذشته دچار آب گرفتگی شد و با تلاش کارکنان آب وارد شده ناشی از بارش باران به محوطه ترمینال تا ساعت ۲۱ شب گذشته تخلیه شد.

بوی تعفن ناشی از فاضلاب مردم آبادان را به ستوه آورد

بانوی آبادانی که دل پری هم داشت می‌گوید: فاضلاب و آب باران وارد منزلم شده و همه وسایل خانه‌ام خراب شده است؛ موکت و فرش خانه ام را نجس کرده و از شب گذشته تا به حال کودکانم شب تا صبح را با بوی تعفن  فاضلاب و رطوبت سپری کردند.

علی رضایی یکی دیگر از شهروندان آبادانی نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: اکثر مناطق و خیابان‌های آبادان مملو از روان آبها است و آب به برخی از منازل شهری نیز نفوذ کرده است. بوی تعفن ناشی از فاضلاب مردم  آبادان را به ستوه آورده و برخی از وسایل نقلیه نیز به علت آبگرفتگی خیابان‌ها خاموش شده و در محاصره آب قرار گرفتند. 

متاسفانه وضعیت امروز آبادان نتیجه انتخاب مدیرانی است که برخی از آنها بدون تخصص و داشتن تجربه و ارائه یک برنامه کامل و جامع بر صندلی قدرت تکیه زده‌اند.

آیا مسؤولان دین خود را به مردم خوزستان ادا کرده‌اند؟

یک کارشناس شهرسازی با انتقاد از رویه مدیریتی استان خوزستان و شهرستان آبادان می‌گوید: خوزستان اکثر منابع غنی اعم از نفت را دارد، یعنی جزو شریان‌های حیاتی برای اقتصاد کشور است. نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد گمرکات و بنادر، وجود منطقه آزاداروند و... در خوزستان داریم. چطور استانی با این همه ثروت، اینقدر مردم در محرومیت و مظلومیت زندگی می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: من دوست دارم این جمله را تیتر کنید که امام در مورد مردم هیچ استانی این حرف را نزدند که «مردم خوزستان دین خودشان را به اسلام ادا کردند.» آیا مسؤولان دین خود را به مردم خوزستان ادا کرده‌اند؟ مردم آبادان و خرمشهر در بدترین شرایط پای آرمان‌ها و انقلاب و نظام و رهبری و خاک وطن ایستادند. 8 سال دفاع جانانه داشتند و بهترین فرزندان خود به این انقلاب و نظام تقدیم کردند.  

تاکنون ۴۰ خانواده برای بررسی وضعیت آبگرفتگی منازل خود به هلال احمر معرفی شدند

فرماندار آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال شناسایی و ‌بررسی وضعیت خانوده‌هایی که آب وارد خانه‌های آنها شده از سوی هلال احمر هستیم و تاکنون ۴۰ خانواده برای بررسی وضعیت آبگرفتگی منازل خود به هلال احمر معرفی شدند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برای تخلیه روان‌آب ناشی از بارندگی در این شهر در حال خدمات رسانی هستند و  ۱۵ دستگاه پمپ فشار قوی برای تخلیه آب باران از مناطق بحرانی آبادان به‌کار گرفته شده است.

 میزان بارندگی روز دوشنبه در آبادان به  ۱۱۲.۵ میلی‌متر رسید

علی تابع‌الحجه رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بارندگی امسال نسبت به سال  گذشته تا امروز ، 120 درصد افزایش داشت.

وی گفت: میزان بارندگی روز دوشنبه در آبادان ۱۱۲.۵ میلی‌متر بود  که معادل ۷۳ درصد بارندگی سالانه این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، معضل آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب بعد از بارش‌ها در آبادان، مسئله تازه‌ای نیست اما با این حال هر سال پس از بارش باران مردم این مشکلات را از نو تجربه می‌کنند و معلوم نیست که برنامه مدیران برای جلوگیری از تکرار این معضلات چیست.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار