تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۹۳۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته شانزدهم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

 هفته نخست نیم فصل دوم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور درحالی برگزار می‌شود که هر سه نماینده خوزستان می توانند با امتیاز گرفتن از حریفانشان عملکرد درخشان خود در این فصل را تکمیل کرده و دل هوادارانشان را شاد کنند.

نیم فصل اول رقابت ها در حالی به پایان رسید که نمایندگان خوزستان عملکردی فراتر از انتظار داشتند و شاید خوشبین ترین هوادار سه تیم تصور نمی کرد که جایگاه تیمشان در بین هفت تیم بالایی جدول باشد.

در هفته پانزدهم این رقابت‌ها تیم نفت آبادان نتیجه‌ بسیار خوبی کسب کرد و موفق شد در خانه، از سد تیم ماشین سازی عبور کند. تیم‌ فولاد در مصاف با تراکتورسازی تن به شکست داد همچنین نفتی‌های مسجدسلیمان نیز در این هفته میهمان تیم پارس جنوبی جم بودند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما در هفته شانزدهم رقابت‌ها نفت مسجدسلیمان به مصاف تراکتورسازی می‌رود که هفته پیش مقابل فولاد به برتری رسید و در این دیدار خانگی به دنبال کسب امتیاز است. همچنین تیم های نفت آبادان و فولاد در آبادان رو در روی هم قرار می گیرند.

نفت آبادان - فولاد

در ابتدای فصل شاید خوشبین ترین طرفدار تیم نفت آبادان تصور نمیکرد که برزیلی های ایران بتوانند در پایان نیم فصل جزو چهار تیم برتر لیگ باشند و حتی از تیم های شهرخودرو و تراکتورسازی پیشی بگیرند، اسکوچیچ با نفت آبادان نشان داد که لیگ ایران را به خوبی می شناسد و در این فصل حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

با گذشت نیم فصل از رقابت های لیگ و پرداخت کمتر از ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان، مشکلات تیم صنعت نفت آبادان همچنان پابرجاست و بازیکنان این تیم مشکلات زیاد مالی دارند، اگر پرداختی بازیکنان به ۵۰ درصد نرسد، احتمال جدایی سرمربی و بازیکنان این تیم در نیم فصل وجود دارد.

چند روز گذشته اسکوچیچ در پست اینستاگرامی صفحه شخصی خود نوشت: اگر به کادر فنی و بازیکنان تیمم پولی داده نشود تیم را ترک خواهم کرد. همین! واقعا خسته هستم و دیگر نمی توانم کار کنم. حال باید دید مسؤولان این تیم چه اقدامی در این خصوص انجام می دهند.

در هفته پانزدهم لیگ، نفت آبادان برابر ماشین سازی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا شانس بزرگ این تیم برای کسب سهمیه آسیایی بیشتر شود، آبادانی ها که در این هفته میزبان فولاد هستند در صورت پیروزی در این دیدار می توانند به رده سوم صعود کنند هر چند کار سختی در پیش دارند.

عملکرد خوب نفتی‌های آبادان در ۱۴ بازی گذشته نشان می‌دهد که آنها در خانه به کمک هوادارانشان بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند و تمام تیم‌ها از این موضوع به خوبی مطلع هستند.

آبادانی‌ها که تاکنون با هفت برد، پنج تساوی و ۲ شکست، توانستند ۲۶ امتیاز به دست آورند در صورت کسب سه امتیاز از این بازی می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ از حساسیت بازی به خوبی آگاه است. فولاد اکنون با ۲۳ امتیاز در مکان هفتم لیگ قرار دارد و هفته گذشته مقابل تیم قدرتمند تراکتور شکست خورد. بی شک بازیکنان فولاد برای جبران شکست هفته قبل، با انگیزه بسیار بالایی مقابل نفتی ها ظاهر می شوند و اسکوچیچ سرمربی زردپوشان آبادانی به خوبی از این موضوع آگاه است.

آل‌کثیر بازیکن خط حمله نفت آبادان که تاکنون هفت گل به ثمر رسانده و از شانس های آقای گلی این فصل فوتبال کشور است، در این بازی بهترین گزینه برای گلزنی نفت آبادان به شمار می رود و در سوی مقابل ایوب والی بازیکن گلزن فولاد تلاش خواهد کرد تا به گلزنی خود ادامه دهد. نفتی ها با ۱۳ گل زده عملکرد نسبتا خوبی در خط حمله داشتند همچنین ۱۲ گل دریافت کرده اند که کادر فنی تیم باید فکری به حال خط دفاعی تیمش کند، در سوی مقابل تیم فولاد با هفت گل خورده و ۱۰ گل زده عملکرد بهتری نسبت به نفتی ها در خط دفاعی دارند.

شاگردان اسکوچیچ از دیدارهای خانگی خود تاکنون چهار برد و ۲ تساوی داشته و تاکنون برابر حریفان خم به ابرو نیاوردند که این موضوع کار بازیکنان فولاد را سخت تر می‌کند. نفتی های آبادان در آخرین دیدار خانگی خود با نتیجه یک بر صفر از سد ماشین سازی عبور کردند؛ این نماینده خوزستان اگر بتواند از بازی عقب افتاده خود مقابل سپاهان سه امتیاز خانگی کسب کند شانس قرار گرفتن در صدر جدول را دارد.

بازی‌های نفت آبادان در این فصل نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در برابر تیم‌های مدعی لیگ حرفی برای گفتن داشته باشند. تیم صنعت نفت آبادان در این فصل تاکنون به هیچ تیمی باج نداده و با ارائه یک بازی متفکرانه، حریفان سرشناسی را به زانو درآورده است اگرچه زردپوشاناز لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشته و تاکنون فشار زیادی به بازیکنان این تیم وارد شده ، امیدوارند در نیم فصل دوم مسئولان شهرستان فکری به حال این موضوع کنند. 

تیم فولاد خوزستان در حالی در هفته پانزدهم برابر تراکتور در تبریز با یک گل شکست خورد که به نظر می‌رسد گل تیم تراکتورسازی در حالت خطا به ثمر رسیده و این موضوع به شدت مورد انتقاد کادرفنی و باشگاه فولاد قرار گرفته است. 

تیم فولاد در این فصل تاکنون نسبتا خوبی کسب کرده و برای اینکه بتواند جایگاه خود را در نیمه بالایی جدول حفظ کند باید از این دیدار امتیاز بگیرد. هر ۲ تیم نفت آبادان و فولاد از مربیان با دانشی بهره می برند و تقابل ۲ مربی در نوع خود دیدنی است.

شاگردان جواد نکونام تاکنون ۲۳ امتیاز کسب کرده و اکنون در رده هفتم جدول قرار دارند. فولادی‌ها هفته گذشته برابر تراکتورسازی بازی نسبتا ضعیفی ارائه دادند و در نهایت سه امتیاز بازی را از دست دادند؛ تیم فولاد در دیدار این هفته اگرچه بیرون از خانه مقابل تیم پرانگیزه نفت آبادان صف آرایی می کنند اما به دنبال کسب هفتمین برد خود در رقابت ها هستند تا در صف پنج تیم بالانشین جدول قرار گیرند. 

یکی از مهم ترین نقاط قوت تیم جواد نکونام در این فصل، خط دفاعی این تیم است و بی‌شک شهاب گردان نقش زیادی در ثبت این آمار داشته است. دروازه بان باتجربه فولاد عملکرد خوبی در این فصل لیگ برتر به جا گذاشته و در حال رقابت با دیگر گلرهای مطرح لیگ یعنی سیدحسین حسینی، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و سوشا مکانی است. 

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند؛ تیم متحول شده فولاد در این فصل نشان داد که بدون داشتن بازیکن سرشناس و مطرح نیز می توان نتایجی دور از انتظار کسب کرد. پیروزی برابر صنعت نفت آن هم در آبادان می‌تواند سکوی پرتابی برای نکونام باشد تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران کسب کند و یک قدم به کسب سهمیه آسیایی نزدیک تر شود.

بازی این ۲ تیم، جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارائه یک فوتبال هجومی و کاملا خوزستانی از بازیکنان هستند. خط دفاع فولاد نقطه قوت این تیم است؛ حضور ایوب والی و عارف آقاسی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده و در سوی مقابل وجود بازیکن گلزنی همچون عیسی آل کثیر نقطه قوت نفتی ها به شمار می‌رود حال باید دید جنگ بین نکونام و اسکوچیچ به سود کدام یک تمام می شود.

تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان 

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر باید بیرون از خانه به مصاف تیم پرمهره تراکتورسازی برود. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم نفت به دنبال روند شکست ناپذیری خود بوده و در سوی مقابل تیم تراکتورسازی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان لیگ در اندیشه کسب سه امتیاز این دیدار است.

نفت با هدایت مهدی تارتار نیم فصل بدون شکست را پشت سر گذاشت و حالا بردن این تیم حسرت بسیاری از تیم های لیگ برتر شده است.نفتی ها در این فصل از ۱۴ بازی گذشته خود تاکنون چهار برد و ۱۱ مساوی کسب کرده و با ۲۳ امتیاز در مکان ششم رده‌بندی قرار دارند.

تیم تراکتورسازی هفته گذشته برابر دیگر نماینده خوزستان یعنی تیم فولاد، پس از هفته ها توانست پیروز میدان شود تا به قهرمانی در لیگ امیدوارتر شود از طرفی بدون شکست بودن تیم نفت مسجدسلیمان، انگیزه بازیکنان تراکتورسازی را برای پاره کردن نوار شکست‌ناپذیری این تیم بیشتر می‌کند. نفتی‌ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در کنار سپاهان تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها هستند.

نفت مسجدسلیمان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ برتری از جمله تراکتورسازی نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده و خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده است، تارتار نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، چیزی که کمتر در لیگ کشور اتفاق می افتد.  

تقابل تارتار و شیخ لاری به عنوان ۲ مربی جوان و باتجربه به طور حتم بسیار جذاب و دیدنی است. مربی جوان نفت مسجد سلیمان نگاه ویژه‌ای به این بازی داشته تا بار دیگر نشان دهد در بیرون از خانه هم به سختی برابر حریفان امتیاز می‌دهد، نفتی‌ها که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی با تراکتورسازی به دنبال استمرار روند خوب خود هستند.

نفت مسجدسلیمان تا به حال نتوانسته در لیگ برتر تراکتور را شکست دهد. این ۲ تیم در گذشته پنج بار رو در روی هم قرار گرفتند که سهم تراکتور سه برد بوده و ۲ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. ۲ تیم در بازی رفت هم به تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا باید دید آیا شاگردان تارتار علاوه بر تلاش برای حفظ رکورد نباختن در لیگ برتر می توانند طلسم نبردن تراکتور را بشکنند.

زردپوشان مسجدسلیمانی تاکنون ۱۱ بار دروازه حریفان را باز کرده و هفت بار از حریفان گل دریافت کرده اند که این موضوع نشان از خط دفاعی قدرتمند نفت است در سوی مقابل تیم تراکتورسازی با ۱۲ گل زده و ۱۰ گل خورده از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ هستند.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۸ آذر:

تراکتورسازی - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه یادگار امام تبریز - ساعت ۱۵:۳۰)

جمعه ۲۹ آذر:

نفت آبادان - فولاد ( ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۶:۴۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار