تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چشمه‌های گرد و غبار خوزستان هنوز فعال‌اند
  مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در ماه‌های گذشته با بادهای با سرعت شش تا هفت متر در ساعت گفت: این موضوع نشان می‌دهد که هنوز چشمه‌های گرد و غبار فعال هستند.

محمد سبزه‌زاری در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار که شامگاه چهارشنبه (27 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بارش‌های سال گذشته بسیار خوب بود اما گرد و خاک‌های خوزستان را تثبیت نکرد.

وی افزود: کمتر از یک ماه پیش از جنوب شرق با وزش باد با سرعت شش تا هفت متر در ساعت، دید افقی اهواز به دو کیلومتر کاهش یافت اما سریع بارندگی رخ داد و شرایط بهتر شد. اگر سرعت باد بیشتر می‌شد گرد و خاک بیشتری رخ می‌داد.

سبزه‌زاری بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که هنوز چشمه‌های گرد و غبار فعال هستند. یکی از علت‌های فعالیت این سرچشمه‌ها این است که جنس خاک در خوزستان به گونه‌ای است که با اولین گرما رطوبت خود را از دست می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته و امسال الگوی جوی که باعث می‌شد بادهای بالای ۲۰ متر در خوزستان داشته باشیم، حاکم نشده است و اگر این الگو حاکم می‌شد باز هم گرد و غبار با همان شدت یا کمتر رخ می‌داد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار