تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۹۳۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از دستگیری سارق و مالخر طلا تا کشف کالا‌های قاچاق در خوزستان
 دستبند پلیس بر دستان سارق و مالخر طلا در بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: در مهرماه سال جاری یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزل یکی از شهروندان رخ داد که در پی آن ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر و تحقیقات جهت شناسایی سارق را آغاز کردند.

او بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، انجام تحقیقات لازم و رمز گشایی از این پرونده پیچیده جنایی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان زبده پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از حدود ۲ ماه تلاش بی وقفه و بهره گیری از راهکار‌های نوین و علمی کشف جرم، سارق که از استانی دیگر به بهبهان آمده و مرتکب سرقت مزبور شده بود، شناسایی شد.

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی و اخذ نیابت از مرجع قضائی به استان مقصد عزیمت و در عملیاتی غافلگیرانه آن سارق را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یکدستگاه پژو پارس که با فروش طلاجات مسروقه خریداری کرده بود، کشف و خریدار طلاجات (مالخر) نیز طی عملیاتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بهبهان با بیان اینکه متهم در بازجویی پلیس با مشاهده مستندات مستدل به بزه انتسابی اعتراف و به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد؛ در هنگام مراجعه افراد ناشناس به درب منزل تحت هر عنوانی، هوشیاری و دقت لازم را بعمل آورده و از باز کردن درب بر روی افراد ناشناس و مشکوک پرهیز کنند.

سارقان حرفه‌ای سیم برق در دام پلیس

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در برخی مناطق ماهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ این فرماندهی با اقدامات تخصصی و گشت زنی هدفمند ۳ سارق حرفه‌ای در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ پاپی با بیان اینکه در بازرسی از وسایل سارقان ابزار سرقت کشف شد، تصریح کرد: متهمان پلیس به ۱۰ فقره سرقت سیم برق در شهرستان ماهشهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ماهشهر در پایان اذعان داشت: پس از تشکیل پرونده اولیه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

پلیــس دستان ۱۰ سارق حرفه‌ای در شادگان را بست

سرهنگ اسکندر جماشیانی فرمانده انتظامی شهرستان شادگان گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قانونی با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در "شادگان " اجرا شد.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ۱۰ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات ضربتی و هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ جماشیانی بیان کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به ۴۵ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان شادگان اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان اظهار داشت: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش برابر قانون برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

توقف محموله کالای قاچاق در اندیمشک

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: به منظور مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه ایست و بازرسی "پل زال" اندیمشک با تشدید کنترل خودرو‌های عبوری در محور "اندیمشک – خرم آباد" یک دستگاه خودروی سمند و پژو ۴۰۵ حامل محموله قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

او افزود: در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی تعداد ۲۲ دستگاه دریل تخریب و ۲۶ کیسه پارچه قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده اظهار داشت: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در همین رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی داده شدند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار