تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی بیماران خاص «یارانه معیشتی» دریافت نمی‌کنند
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: برای اختصاص سبد معیشتی هیچ مشورتی با انجمن بیماران خاص صورت نگرفته است در حالی که ما معتقدیم این بیماران با هزینه‌های سنگین درمان روبرو هستند و باید در اولویت پرداخت قرار داشته باشند.
 یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  سلامت خبرگزاری فارس، درخصوص تاثیر تحریم‌های یک جانبه آمریکا بر روند درمان بیماران تالاسمی توضیح داد: از سال 88 که تحریم‌های امریکا آغاز شد شرکت‌های دارویی  با مشکل نقل و انتقالات مالی مواجه شدند و با شیب خزند‌ای بیماران تالاسمی با کمبودهای دارویی مواجه شدند اما در حال حاضر این تحریم‌ها به اوج خود رسیده و مستقیما جان بیماران را هدف قرار داده است. 

وی با بیان اینکه با آغاز تحریم‌ها ما به فکر تولید داروهای داخلی افتادیم اظهار داشت: این یک اقدام موثر بود اما از ‌آنجایی که بیماران ما به مصرف داروهای خارجی عادت کرده‌ بودند همیشه نگران کیفیت داروها و یا در دسترس نبودن آنها هستند. 

عرب تصریح کرد: مشکلات نقل و انتقالات پول و سلامت بیماران به صورت زنجیره‌وار به هم متصل است و این شعار که مقامات آمریکایی اعلام می‌کند داروها تحریم نیست دروغ بوده و ا ین مشکلات تنها گریبان بیماران تالاسمی را نگرفته بلکه بیماران سرطانی نیز با این مشکل مواجه هستند. 

وی با بیان اینکه دولت به بیش از 60 میلیون نفر یارانه معیشتی اختصاص داده است گفت: برای اختصاص سبد معیشتی هیچ مشورتی با انجمن بیماران خاص صورت نگرفته است در حالی که ما معتقدیم این بیماران با هزینه‌های سنگین درمان روبرو هستند  باید در اولویت پرداخت  قرار داشته باشند، متاسفانه برخی از همین بیماران یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

عرب در پایان گفت: ما اعتقاد داریم که یارانه بیماران خاص و صعب‌العلاج باید دو برابر شود و این پرداختی نیز توسط وزارت رفاه صورت گیرد همچنین این آمادگی را داریم که اطلاعات این بیماران را در اختیار وزارت رفاه قرار دهیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار