تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۹۳۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۷میلیون مترمکعب آب از بارندگی اخیر وارد خوزستان شد
  استاندار خوزستان با اشاره بارندگی اخیر در اهواز و آبگرفتگی شدید ناشی از آن گفت: ۱۷میلیون مترمکعب آب از این بارندگی تنها در مدت زمان سه ساعت وارد اهواز شد.

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری، اظهار داشت: نزدیک به ۱۵ درصد بارشها  به رودخانه کارون ریخت، این بارش رخداد نادری نبود اما جزو رگبارهای شدید به حساب می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه در۵۰ سال اخیر تنها در سالهای ۵۸، ۸۲ و ۹۸ تجربه چنین بارشی در خوزستان داشتیم گفت: در بارش اخیر که رتبه سوم را در میان بارشهای گذشته داشته است کمترین بارش مربوط به منطقه یک و بیشترین بارش در منطقه چهار اهواز ثبت شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که طولانی شدن زمان جمع آوری آبهای سطحی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را به دنبال دارد گفت: بالا بودن حجم بارشها  و نبود سیستم جمع‌آوری آبهای سطحی موجب بروز مشکلاتی جدی برای مردم شد، از این رو  در تلاشیم در سریعترین زمان ممکن آبهای سطحی جمع‌آوری شود.

وی در تبیین علت بی سابقه بودن این اتفاقات در بارندگی های دهه‌های  گذشته در اهواز، گفت: وسعت شهر قبلا به این اندازه نبود و تخلیه آب از سطح شهر با توجه به وجود بیابانهای اطراف آسانتر بود.

شریعتی گفت: در هنگام بازدیدهای سرزده من از تمام مناطق آبگرفته کارگران و دستگاه های اجرایی مختلف در حال تخلیه آبهای سطحی بودند و در حال حاضر فقط شهرک دانشکاه در اهواز وضعیت حادی دارد که پیش بینی می‌شود تا فردا وضعیت این منطقه هم عادی‌ شود درخرمشهر نیز هنوز وضعیت عادی نشده که با ادامه کار و تلاشها احتمالا تا فردا ظهر وضعیت عادی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه فرودین ۹۶ دولت برای خوزستان و تشریح این مصوبه در حوزه‌های مختلف گفت: در این مصوبه برآوردهای فاضلاب نسبت به دیگر بخش‌ها به خوبی دیده نشده است البته پس از تصویب این مصوبه اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی آبادان و خرمشهر، پایداری برق استان و مقابله با ریزگردها صورت گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار