تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۹۳۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آذری: پاسخی به محمدی می‌دهم که در شان و شخصیتش باشد/ مگر در ذوب‌آهن 2 هزار میلیارد نقدینگی داشتم؟
مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن و کنونی فولاد خوزستان گفت: به زودی جواب محمدی و کسانی که به او خط می‌دهند را به شکلی می‌دهم که در شان و شخصیتشان است.
 سعید آذری در خصوص نقل و انتقالات باشگاه فولاد، اظهارات محمدجواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن پیرامون بدهی‌های این تیم اصفهانی و نحوه جذب بازیکن برای فولاد صحبت‌هایی انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

* رویه فولاد حفظ حداکثری بازیکنان است

وی گفت: مذاکراتمان را با بازیکنانی که نکونام خواسته، شروع کرده‌ایم. تنها خروجی‌ ما تا این لحظه ولی بنیاسین است که نکونام اعلام کرده به او نیاز ندارد. البته به جز این یک مورد، فکر نمی‌کنم خروجی دیگری داشته باشیم و ما چند جای خالی در لیست زیر 25 سال و زیر 23 سال هم داریم، اما در مجموع، رویه ما حفظ حداکثری بازیکنانمان است.

* ستاره مجموعه ما «فولاد» است

وی در پاسخ به اینکه برنامه فولاد در نیم‌فصل جذب ستاره هست یا خیر، عنوان کرد: یک ستاره داریم به نام فولاد. سعی می‌کنیم هر قهرمانی که به اینجا آمد، بتوانیم در کنار هم ستاره فولاد را پرنورتر کنیم. همه قهرمانانی که وارد دایره تیمی‌مان می‌شوند، برای ما ارزشمند هستند. 

* برخی مدیران حتی یکبار هم قرارداد بازیکنان را نمی‌خوانند

مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان خارجی برای نیم‌فصل مدنظر نکونام هست، اظهار داشت: سعی می‌کنیم نیازهایمان را از بازار داخلی تهیه کنیم چون در نیم‌فصل دوم بیشتر بازیکنان با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و ممکن است جذب نفرات کمی مشکل باشد. شاید برخی باشگاه‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند و بعضی از مدیران هم حتی یکبار قرارداد بازیکنانشان را نخوانده باشند و بند فسخ در قرارداد آنها گنجانده باشند. همین اشتباهات ممکن است شرایط فسخ قرارداد یکطرفه را فراهم کرده باشد و از طرفی ممکن است در فصل نقل و انتقالات، مبادله بازیکن هم با باشگاه‌ها داشته باشیم، اما در مجموع، اگر نتوانیم به این شرایط برسیم، از خارج بازیکن می‌آوریم که نرخ آن هم مناسب باشد. 

* به 2-3 باشگاه برای جذب بازیکن نامه زده‌ایم

آذری در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاهی درخواست مبادله بازیکن به فولاد داده، گفت:‌ هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. به دو سه باشگاه نامه زده و منتظر پاسخ آنها هستیم. وقتی بازیکنی را می‌خواهیم، باید به قوانین نقل و انتقالات احترام بگذاریم. منتظر هستیم تا باشگاه‌هایی که به آنها نامه ارسال کرده‌ایم پاسخ ما را بدهند. 

* بازیکنان استقلال و پرسپولیس  در نیم فصل کار سختی در تیم‌های جدید دارند

وی در خصوص اینکه آیا از استقلال و پرسپولیس بازیکنانی مدنظر فولاد هستند، عنوان کرد: این صحبتی که می‌کنم نظر شخصی‌ام است و دیدگاه خودم را بیان می‌کنم. قهرمان‌هایی که از پرسپولیس و استقلال جدا می‌شوند، سخت می‌توانند در نیم‌فصل خودشان را با تیم‌های دیگر وفق بدهند. شاید اگر در ابتدای فصل چنین کاری انجام بدهند، خیلی راحت بتوانند در تیم جدید جا بیفتند، اما در نیم‌فصل نه. 

* تبریزی در استقلال بماند و حقش را بگیرد

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن که مرتضی تبریزی را به استقلال ترانسفر کرد، در خصوص اینکه چه توصیه‌ای برای هواداران استقلال پیرامون این بازیکن دارد، گفت: من همیشه برای هواداران استقلال احترام قائلم و می‌دانم که آنها هم من را دوست دارم. می‌خواهم یک فلش‌بک به دو سه سال پیش بزنم. تبریزی در یک فصل 14 گل برای ما زده بود و آماری فوق‌العاده داشت. در آن زمان مدیران استقلال درخواست‌های زیادی برای انتقال وی به این تیم داشتند. تبریزی هم یک پیشنهاد از قطر داشت، ولی خودش استقلال را انتخاب کرد. در آن سال توانستم رکورد نقل و انتقالات ایران را شکسته و با یک میلیارد و 800 میلیون تومان، این بازیکن را ترانسفر کنم. او کاپیتان ذوب‌آهن و پسر بااخلاقی بود و با وجود اینکه برای از دست دادنش تحت فشار زیادی بودم، او را به استقلال منتقل کردم. الان هم اعتقاد دارم این بازیکن یکی از بهترین وینگرهای ایران است و اینکه چه اتفاقی در استقلال برای او رخ داده نمی دانم، اما مردم ما فوتبال را می‌فهمند و می‌دانند بازیکن توانمندی است. به همین دلیل است که می‌گویم اگر جای مدیران و مربیان استقلال بودم، به او فضای بیشتری می‌دادم. توصیه پدرانه من به او این است که روزهای سخت تمام می‌شود، ولی آدم‌های سخت نه. به همین دلیل، او که همیشه جنگجو بوده باید بماند و حقش را بگیرد. از هواداران استقلال که همیشه فرهیخته بودند می‌خواهم که به تبریزی کمک کنند تا خودش را پیدا کند. این بازیکن در شرایط خاص استقلال به زمین رفته و یک توپ را از دست داده، اما الان است که تبریزی نیاز به حمایت دارد و باید از نظر عاطفی مورد حمایت تماشاگران قرار بگیرد. 

* محمدی می‌داند با چه روشی وارد ذوب‌آهن شده است

آذری در ادامه گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهارات محمدجواد محمدی مبنی بر اینکه میراث‌دار 100 میلیارد بدهی در ذوب‌آهن است، گفت: چون دیدم پایش را از گلیمش بیشتر دراز کرده، جوابش را می‌دهم. او می‌داند چگونه با چه روشی و با چه هدفی وارد ذوب‌آهن شده و اعتقاد قلبی‌ام این است که حد و اندازه وی به شکلی نیست که پاسخ زیادی به او بدهم، اما چون مسائلی را مطرح کرده که بار حقوقی دارد، بعد از نقل و انتقالات فولاد در رسانه‌ها و تلویزیون پاسخی به او می‌دهم که در شأن و شخصیت خودش است. 

* چرا این صحبت‌ها بعد از 2 باخت ذوب‌آهن مطرح شده است؟

وی افزود: چطور می‌شود محمدی بعد از دو باخت 3 بر یک و 3 بر 2 مقابل سایپا چنین حرف‌هایی می‌زند؟ دوره این صحبت‌ها گذشته است. مقام معظم رهبری فرمودند؛ کسانی که نماینده مجلس می‌شوند، ابتدا ببینند آیا توانایی دارند که مسؤولیت قبول کنند یا نه و اگر نمی‌توانند این کار را انجام ندهند. الان هم چون ممکن است برای هواداران فولاد شائبه پیش بیاید که حواس آذری به ذوب‌آهن است، تا پایان نقل و انتقالات صبر می‌کنم و سپس جوابی قاطعانه به آقایان می‌دهم. 

* مگر من در ذوب‌آهن 2 هزار میلیارد نقدینگی داشتم؟

آذری تصریح کرد: این آقایان سبقه مدیریتی من را هدف قرار داده و با یک تیم رسانه‌ای قصد زدن من را دارند. یک روز خسرو ابراهیمی حرف می‌زند که سابقه‌اش مشخص است و روی قراردادی که با هوار ملامحمد و استوویچکف بسته کلی صحبت دارم. آقای ابراهیمی بهتر است اصلاً صحبت نکند، اما به آقایان می‌گویم با فرافکنی نمی‌توانند از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند. من سعید آذری زحمت کشیده‌ام و برای صحبت‌هایی که انجام می‌دهم مستندات دارم اما بدانند که همدان دور است و میدان نزدیک. چرا ذوب‌آهن که 100 میلیارد بدهی دارد، اولین باشگاهی است که مجوز حرفه‌ای گرفته و نام آن در لیست بدهکاران سازمان لیگ معرفی نشده است؟ چرا این باشگاه بهترین باشگاه ایرانی در سال 2019 توسط ای‌اف‌سی معرفی شد؟ این دوستان طوری صحبت می کنند میراث‌دار بدهی هستند که انگار وقتی آذری در آنجا مسؤولیت گرفت، 2 هزار میلیارد نقدینگی داشت. خسرو ابراهیمی یادش رفته برای چه از ذوب‌آهن اخراج شد. جواد محمدی هم بداند بازیکن، مدیر، ورزشکار و کارمند 27 ساله ذوب‌آهن هستم و رد اثرات من در تمام افتخارات یک‌دهه اخیر وجود دارد. به زودی جواب آقایان و کسانی که به آنها خط می‌دهند را خواهم داد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار