تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۳۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:
اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود شبکه فاضلاب آبادان
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و بهبود شبکه فاضلاب آبادان اختصاص داده می شود.

  حمید رضا جانباز عصر امروز در حاشیه دیدار از بخش‌های آسیب دیده شهر آبادان بر اثر بارندگی اخیر در جمع خبرنگاران افزود: در موضوع تأمین آب شرب پایدار آبادان بر اساس تصمیمات گرفته شده بخش زیادی از این شهرستان به لحاظ پایداری آب شرایط مطلوبی دارد یعنی با دو خط مجزا، آب مورد نیاز این منطقه را تأمین می‌کنیم.

وی اظهار کرد: درباره موضوع طرح‌های پدافندی، وزارت نیرو از سال‌های گذشته آب شیرین کن هایی را احداث کرده که تعدادی از آنها در مدار بهره برداری و حدود هفت ایستگاه بزرگ آب شیرین کن و تعداد دیگری مصوبات و مناقصاتشان توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان برگزار شد و سرمایه گذاران آنها نیز مشخص شده و با توجه به مشکلاتی که ما به سبب تفاوت نرخ ارز با آن مواجهیم سرعت این پروژه‌ها کاهش یافته و تنها دو مصوبه صادر شده است ضمن اینکه مشکلاتی که در خصوص وام سرمایه گذاران خواهند داشت نیز به برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در موضوع فاضلاب آبادان از حدود بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر، ۴۸۰ کیلومتر آن باقی مانده و حدود ۲۸۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد ضمن اینکه ۲۰۰ کیلومتر نیز بایستی به طور جدید احداث شوند.

جانباز یادآور شد: از ابتدای امسال مناقصات مربوطه برگزار شده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و برای تکمیل شبکه‌ها حدود یک هزار میلیارد تومان پول نیاز است که متناسب با تخصیص اعتبار در این باره اقدام خواهد شد.

وی درباره بارندگی اخیر که سبب آبگرفتگی وسیع در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز شد گفت: بخش‌های زیادی از شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی هستند و بر همین اساس در این حجم از بارش شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به آبگرفتگی معابر شهری ناشی از بارندگی شدید و نبود کانالهای انتقال روان آب‌ها به ناچار از شبکه فاضلاب که برای این منظور هم طراحی نشده‌اند، استفاده می‌شود و به طور حتم اگر این شبکه تکمیل شده باشد سرعت دفع آب‌های سطحی بیشتر خواهد شد، از آنجائیکه این موضوع جز موارد طراحی شده نبوده به همین عنوان دولت کمک‌هایی را در نظر گرفته و گزارش‌هایی را درباره شهرهای آبادان، اهواز و خرمشهر را تهیه و ارائه کردیم و تا زمانی که آن گردش کار و فرآیند مالیاتی آن محقق شود از محل اعتبارات متمرکز ملی که عنوان آن کمک به شهرهای دارای تنش فاضلاب از جمله آبادان، عددی را در نظر خواهیم گرفت این جز اختیارات وزارت نیرو است که به این شهر تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه کل ردیف بودجه این بخش ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: یک سوم این میزان یعنی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی شبکه فاضلاب به آبادان اختصاص داده می‌شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار