تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۳۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز پذیرش مسابقات پنج‌گانه نظامی سپاه در دزفول
 فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول گفت: پذیرش شرکت کنندگان در مسابقات پنج‌گانه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز دوشنبه در آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول آغاز شده است.

سرهنگ فضل‌الله آبسری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در سالن جلسات آموزشگاه نظامی شهید باکری این شهرستان افزود: مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز به مدت چهار روز به میزبانی آموزشگاه شهید باکری دزفول آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات با عنوان گرامیداشت شهدای استان خوزستان برگزار می‌شود گفت: تیپ‌های مردم‌پایه، لشکرهای عملیاتی و مراکز آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول افزود: این مسابقات در پنج رشته تیراندازی، شنا با مانع، عبور از موانع زمینی، پرتاب نارنجک و دو صحرانوردی به مسافت هشت کیلومتر با حضور منتخبان یگان‌های ویژه، نیروی مخصوص، تکاور، پیاده، مکانیزه، زرهی و توپخانه سپاه برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم در مسابقات پنج‌گانه سپاه شرکت می‌کنند، اظهارداشت: استعدادیابی، گزینش نفرات برتر برای شرکت در مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ارزیابی توان یگان‌های شرکت کننده و بالابردن سطح آگاهی و آمادگی جسمانی پایوران در تمام یگان‌ها از اهداف برگزاری این مسابقات می‌باشند.

سرهنگ آبسری با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این مسابقات کارکنان و پایوران هستند، افزود: آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول برای دومین بار است که میزبان این مسابقات می‌شود.

وی گفت: نخستین بار است که این مسابقات با این کمیت یعنی حضور ۳۵ تیم برگزار می‌شوند زیرا تا پیش از این حداکثر تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نظامی پنج‌گانه ۲۸ تیم بوده است.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری با بیان اینکه تمام مسابقات به غیر از یک رشته در داخل آموزشگاه برگزار می شوند، افزود: آیین افتتاحیه مسابقات فردا و آیین اختتامیه روز پنجشنبه با حضور مسوولان برگزار می‌شوند. 

سرهنگ آبسری ادامه داد: برگزیدگان این مسابقات به عنوان تیم منتخب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسابقات پنج‌گانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند که درنهایت تیم برتر به مسابقات ارتش‌های جهان اعزام می‌شود.

وی با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آموزشگاه نظامی شهید باکری قدمگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده و رزمندگان یگان ۳۱ عاشورای استان آذربایجان شرقی از این آموزشگاه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری، ماموریت این آموزشگاه را آموزش رزم مقدماتی به سربازان با مقطع تحصیلی فوق دیپلم به پایین عنوان کرد و افزود: سربازان در این آموزشگاه حضور می‌یابند و بعد از آموزش رزم مقدماتی به یگان‌های سپاه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های متفاوت در آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول در طول سال گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار نفر در ۲ دوره آموزشی در این آموزشگاه در حال آموزش هستند.

سرهنگ آبسری با بیان اینکه دزفول پایتخت مقاومت ایران اسلامی است، افزود: امید است بتوانیم فرهنگ مقاومت مردم دزفول را به شرکت کنندگان در مسابقات نظامی پنج‌گانه معرفی و منتقل کنیم.

وی اظهارداشت: آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول از مدتها قبل برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرده بود که درنهایت با توجه به شرایط آب و هوایی دزفول در این فصل از سال و همچنین امکانات آموزشگاه شهید باکری این آموزشگاه به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد.

آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول به همت این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس برای استقرار لشکر ۳۱ عاشورا مکان‌یابی، طراحی و احداث شد و نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در این دوران داشت.

سردار شهید مهدی باکری در ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید. ۲ برادر وی نیز در دوران انقلاب و عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار