تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در ‌اهواز / ۶۲ تیم ‌جهادی ‌شست‌وشوی منازل ‌را ‌آغاز کردند
آخرین پیگیری‌ها از وضعیت آب‌گرفتگی در مناطق شهر اهواز نشان می‌دهد که همچنان ۲ منطقه درگیر آب‌گرفتگی هستند.
  دوشنبه 25 آذرماه بود که بارانی به‌شدت 73.9 میلی‌متر در اهواز و به مدت 4 ساعت شروع به باریدن کرد.پس‌ازاین بارندگی بیشتر خیابان‌های مناطق اهواز دچار آب‌گرفتگی شدید شده و باوجود اخطاریه‌های سازمان هواشناسی خوزستان از 10 رو قبل، مسئولان دوباره غافلگیر شدند.

حدود 15 نقطه اهواز شامل شهرک اهواز و زعفرانیه، شهرک دانشگاه، کوی علوی، حصیرآباد، باغ شیخ و ادهم، عین 2، کوی معین زاده، کوی مشعلی، کوی انقلاب، کوی درویشیه، کوی مندلی، کیانشهر و خروسیه با مشکل جدی مواجه شده و آب وارد خانه‌های مردم شد.

از همان شب دوشنبه دستگاه‌های مختلف دولتی، شهرداری‌ها و نیروهای مردمی وارد کار شدند اما حجم آب‌گرفتگی آن‌قدر وسیع بود که امکانات موجود پاسخگوی نیازها نبود.

بااینکه صبح سه‌شنبه 26 آذرماه رئیس‌جمهور پیش از سفر به مالزی و ژاپن در تماس تلفنی با استاندار خوزستان در جریان وضعیت آب‌گرفتگی در اهواز، کارون، آبادان و خرمشهر قرارگرفته بود اما نخستین امکانات دولتی خارج از استان حدود 4 روز بعد یعنی 30 آذرماه به دستور وزیر نفت وارد استان شد.

سپس دستگاه‌های قدرتمند مکش آب و خودروهای سنگین مکنده از دیگر استان‌های مانند کهگیلویه و بویراحمد نیز وارد خوزستان شده و در نقاط مختلف استان مستقر شدند. همچنین روز بعد یعنی یکم دی‌ماه تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری تهران به اهواز رسید و فعالیت خود را برای دفع آب‌های سطحی آغاز کردند.

همچنین 62 تیم 25 نفره مردمی و جهادی نیز در مناطق مختلف برای کمک به مردم و تخلیه و شستشوی خانه‌ها کم‌رسانی کردند.

براساس آخرین بررسی صورت گرفته از مناطق آسیب‌دیده اکنون فقط دو منطقه کوی بهارستان و شهرک دانشگاه دچار مشکل بوده و آب از خیابان‌های دیگر مناطق تخلیه‌شده است.

با تسریع در روند تخلیه آب از کوی معین زاده پیش‌بینی می‌شود تا 24 ساعت آینده وضعیت دو منطقه یادشده نیز در حالت عادی قرار گیرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار