تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۹۳۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مسابقات پنج‌گانه نظامی سپاه در دزفول
 مسابقات پنج‌گانه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز سه‌شنبه با حضور منتخبان یگان‌های ویژه، نیروی مخصوص، تکاور، پیاده، مکانیزه، زرهی و توپخانه سپاه در آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول آغاز شد.

 فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات شامل تیپ‌های مردم‌پایه، لشکرهای عملیاتی و مراکز آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز پذیرش شدند و از امروز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در پنج رشته تیراندازی، شنا با مانع، عبور از موانع زمینی، پرتاب نارنجک و دو صحرانوردی به مسافت هشت کیلومتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سرهنگ فضل‌الله آبسری با بیان اینکه ۲۳۰ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم در مسابقات پنج‌گانه سپاه شرکت می‌کنند، افزود: استعدادیابی، گزینش نفرات برتر برای شرکت در مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ارزیابی توان یگان‌های شرکت کننده و بالابردن سطح آگاهی و آمادگی جسمانی پایوران در تمام یگان‌ها از اهداف برگزاری این مسابقات می‌باشند.

وی اظهارداشت: برگزیدگان این مسابقات به عنوان تیم منتخب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسابقات پنج‌گانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند که درنهایت تیم برتر به مسابقات ارتش‌های جهان اعزام می‌شود.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول افزود: از مدتها قبل برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودیم که درنهایت با توجه به شرایط آب و هوایی دزفول در این فصل از سال و همچنین امکانات آموزشگاه شهید باکری، این آموزشگاه به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد.

آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول برای دومین بار میزبان مسابقات پنج‌گانه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است. 

این آموزشگاه به همت شهید مهدی باکری در دوران هشت سال دفاع مقدس برای استقرار لشکر ۳۱ عاشورا مکان‌یابی، طراحی و احداث شد و نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در این دوران داشت.

سردار شهید مهدی باکری در ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید. ۲ برادر وی نیز در دوران انقلاب و عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار