تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۹۳۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به کار نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان در اهواز
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز به کار نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان در اهواز خبر داد.

 نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان، صبح امروز سه شنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلانشهر اهواز آغاز به کار کرد.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برگزاری مهرواره سرود با هدف ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کیانی بیان داشت: عنوان مهرواره این رویداد را رقابتی کرده است و کانون با تغییر عنوان جشنواره به مهرواره بدنبال کم رنگ کردن فضای رقابتی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

این مقام مسئول با اشاره به این که در دو روز برگزاری این مهرواره ۱۳ گروه سرود از ۱۰ شهر استان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: ۳ گروه منتخب این مهرواره به مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون که از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مشاور استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: قلب کودکان و نوجوانان مانند یک زمین مستعد است که هر بذری در آن کاشته شود اثر کیفی و مطلوب به بار می‌آید.

او افزود: اگر این بذر فرهنگ و هنر اسلامی باشد یک جوان مستعد و متعهد خواهیم داشت و آینده خوبی برای کودکان و نوجوانان استان پیش بینی می‌کنیم و اگر متولیان امر فرهنگ و هنر در این زمینه کم کاری کنند قطعا با مشکل روبرو خواهیم شد.

در ادامه این مراسم رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان نیز گفت: برگزاری مهرواره سرود توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبلور مهری در حرکت فرهنگی استان است.

او با اشاره به این که کانون در فصل جدید فعالیت‌های خود، جرغه‌های بسیاری در فرهنگ و هنر استان ایجاد کرده است تاکید کرد: هر کدام از این برنامه‌ها باعث ایجادهم افزایی، تعامل و نشاط اجتماعی شده است.

کیانی با اشاره به تاریخچه سرود گفت: سرود‌ها در جریان‌های اجتماعی نقشی تاثیر گذار داشته و دارند و به همین دلیل می‌بایست در راستای ایجاد شور و نشاط، تفکر و تعلق و پالایش روحی و تقویت کار گروهی متولیان فرهنگی به آن توجه ویژه داشته باشند و با هم افزایی بر گسترش این فعالیت همدیگر را یاری کنند.

در این مهرواره دو روزه که تا ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت ۱۳ گروه سرود از شهر‌های اهواز، امیدیه، آبادان، باغملک، حمیدیه، ملاثانی، بهبهان، دزفول، ماهشهر و ایذه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

«کاظم پوره» نویسنده و آهنگساز، «سجاد کوراوند» مدرس موسیقی و مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان خوزستان و «کورش بهراد» مدرس موسیقی، آهنگساز و عضو ارشد «وابسته یک» خانه موسیقی ایران داوران این جشنواره هستند و آثار این بخش از جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تا ۴ دی ۱۳۹۸ در اهواز، مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار