تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه باشگاه فولاد برای اختصاص جایگاه ویژه بانوان؛
آذری: حضور زنان در ورزشگاه فضا را ‌لطیف می‌کند/ اگر می‌خواستم به استقلال بروم، اول فصل می‌رفتم
  مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این‌که تشکیل کانون هواداران خانم فولاد در دستور کار است، گفت: اعتقاد قلبی ما این است که حضور بانوان در استادیوم‌ها می‌تواند کمی در تلطیف جو استادیوم‌ها تاثیرگذار باشد.

سعید آذری  با اشاره به این‌که تشکیل کانون هواداران خانم تیم فوتبال فولاد خوزستان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: انتظار داریم یک روز در استادیوم‌ها به روی بانوان باز شود. البته شروعی که وجود داشت و بانوان توانستند برای تماشای یکی از دیدارهای تیم‌ملی ایران به ورزشگاه‌ها بروند، خوب بود.

در ورزشگاه فولاد، جایگاهی را برای بانوان پیش‌بینی خواهیم کرد

وی با بیان این‌که البته یکسری محدودیت‌ها برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها وجود دارد، ادامه داد:‌ فضای اجتماعی شهرها در این مهم تاثیرگذار بوده است. به هر حال امیدواریم بتوانیم یک روز سکوهای ورزشگاه‌مان را طوری طراحی کنیم که بانوان بتوانند به راحتی با حضور در ورزشگاه، بازی تیم فوتبال فولاد را ببینند. چند روز پیش نیز از ورزشگاه شهدای فولاد بازدید داشتم و مدنظر داریم که یک جایگاه برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و همچنین یک گیت اختصاصی نیز برای آن‌ها پیش‌بینی کنیم.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، در تلطیف جو استادیوم‌ها تاثیرگذار است

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان خاطر نشان کرد: خود بانوان صد درصد با محدودیت‌ها آشنا هستند و یک باشگاه نمی‌تواند فی‌البداعه دست به کاری بزند. زیرا این مهم یک موضوع کلان است و باید مجوزهای خاص آن گرفته شود اما اعتقاد قلبی ما این است که حضور بانوان در استادیوم‌ها می‌تواند کمی در تلطیف جو استادیوم‌ها تاثیرگذار باشد. زیرا خودمان هم این فرهنگ را داریم که اگر در مکانی بانوان حضور داشته باشند، کمی ادبیات‌ها محترمانه‌تر خواهد شد و یکسری مسائل نیز لحاظ می‌شود. در هر صورت نمی‌توان بدون هماهنگی کاری انجام داد و باید یکسری مجوزها برای ورود بانوان به ورزشگاه گرفته شود.

فعلا سیاست‌ ورزش فولاد خوزستان، کار به صورت تک‌رشته‌ای است

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه فولاد قصد دارد در دیگر رشته‌ها در بخش بانوان تیم‌داری کند؟ گفت: فعلا سیاست‌ ورزش فولاد خوزستان به صورت تک‌رشته‌ای بوده است و البته نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.  اما در این زمینه نقش مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان نیز در رشته‌های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما هم باید ببینیم سیاست کلان شرکت فولاد خوزستان به چه صورتی خواهد بود.

آذری عنوان کرد: خوزستان پتانسیلی خوبی در هر دو بخش بانوان و آقایان دارد و رشته‌هایی همچون بسکتبال، کشتی فرنگی و وزنه‌برداری نیز در این استان ریشه دارند و اگر مجموعه‌ای مانند فولاد به این نتیجه برسد که بتواند چتر حمایتی خود را روی بقیه رشته‌ها نیز بگستراند، این مهم اقدام خوبی خواهد بود. مطمئنم با توجه به پنانسیلی که در خوزستان وجود دارد، می‌توان در این استان یکسری تیم‌های بومی‌ درست کرد و باشگاه فولاد هم در این زمینه کمک کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری روی سایر رشته‌ها در قالب یک پیشنهاد از طرف آقای حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز به رئیس شرکت فولاد خوزستان ارائه شده است. آقای محمدی، رییس شرکت فولاد نیز باید موضوع را بررسی و این مهم در هیات مدیره مطرح کند تا ببینیم باشگاه توانایی برگزاری چه مسابقاتی را دارد. من فکر می‌کنم اگر شرایط لازم مهیا شود و بتوانیم در فوتبال بانوان نیز تیم‌داری کنیم،  این مهم نیز کمک خوبی به ورزش خوزستان خواهد بود.

تشکیل کانون هواداران خانم باشگاه فولاد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این‌که تشکیل کانون هواداران خانم باشگاه فولاد در دستور کار است، گفت: به زودی رئیس این کانون منصوب خواهد شد و با توجه به این‌که امکان دارد در آینده باشگاه فولاد در رشته‌های دیگر نیز تیم‌داری کند، از اکنون باید هواداران خانم ساماندهی شوند.

هیچ مدیر باهوشی به بحث انتخاب بازیکن ورود نمی‌کند

وی در ادامه نیز در خصوص وضعیت نقل و انتقالات تیم فوتبال فولاد خوزستان، خاطر نشان کرد: بحث انتخاب هر بازیکن به دیدگاه سرمربی برمی‌گردد و هیچ مدیری در باشگاه ایران، اگر آدم باهوشی باشد، اصلا به این قضیه ورود نمی‌کند. در مورد برخی بازیکنان نیز با آقای نکونام صحبت شده است و باید این مهم را در نظر داشت که این تیم بازیکنانی را می‌خواهد که به نکونام در نیم‌فصل دوم کمک کند.

تحت هیچ شرایطی سراغ بازیکنی که قرارداد داشته باشد، نمی‌رویم

آذری گفت: بیشترین کسی هم که نیاز تیم را می‌داند، سرمربی تیم است و او می‌داند که تیمش در چه پستی به چه بازیکنی و با چه سنی نیاز دارد. تمام بازیکنانی که آزاد هستند را لیست کرده‌ایم و استراتژی ما در جذب بازیکن‌، نقطه‌نظرات سرمربی‌مان و اعلام نیاز او است. ضمن این‌که مسائل حقوقی بازیکنان برای‌مان مهم است و تحت هیچ شرایطی سراغ بازیکنی که قرارداد داشته باشد، نمی‌رویم.

خرید بازیکنی با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان برای سه ماه عقلانی نیست

وی بیان کرد: به هر حال عقلانی نیست که یک بازیکن را به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای سه ماه خرید. در صورتی که می‌توان با همین مبلغ پول، اقدامات بسیار بهتری برای فوتبال خوزستان و مسایل اجتماعی استان داشت. 19 سال است که با این بازیکنان از نزدیک زندگی می‌کنم.

معیار عِرق هر بازیکنی را پایبندی باشگاه به تعهدات تعیین می‌کند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این‌که امروز معیار عِرق هر فوتبالیستی را شرایط موجود در باشگاه تعیین می کند، گفت: اگر با فوتبالیست خوش رفتار بودی، به تعهداتت عمل کردی، به او احترام گذاشتی، مربی برای تیم انتخاب کردی که با دانش روز آشنا باشد و قرارداد نیز در شان  آن بازیکن بود، این موارد عرق ایجاد می‌کند، در غیر این‌صورت مشکلاتی به وجود می‌آید. البته این‌ها تنها مربوط به محیط ورزش نمی‌شود. در هر صورت میزان عرق ورزشکاران را تعهدی که باشگاه‌ به خوبی انجام می‌دهد، تعیین می‌کند و این نکته مهمی است.

مکان باشگاه برای انتخاب یک تیم توسط فوتبالیست مهم است

وی با اشاره به مواردی که در انتخاب یک تیم توسط فوتبالیست‌ها اهمیت دارد، عنوان کرد: یکسری واقعیت‌ها را باید بپذیریم که اولا فوتبالیست‌ها جایی می‌روند که بیشتر دیده شوند. البته بازیکنانی را داریم که آمال و آرزوی‌شان حضور در استقلال یا پرسپولیس بود ولی اکنون برای این‌که فوتبال‌شان نابود نشود، می‌خواهند در هر تیمی که شده، فوتبال بازی کنند. همچنین به این نکته باید توجه کرد که مکان باشگاه بسیار مهم است. به طور مثال به فوتبالیستی که برای بازی در تهران یا اصفهان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌دهند، اگر بخواهد به این‌جا بیاید، مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان می‌خواهد. به هر حال شرایط آب و هوایی خوزستان در انتخاب بازیکنان برای بازی در این‌جا تاثیرگذار است.

باید دنبال بازیکنانی باشیم که از بازی کردن در فولاد احساس غرور کنند

آذری گفت: باید دنبال فوتبالیست‌هایی باشیم که از بازی کردن در فولاد احساس غرور کنند و به تیم عرق و عشق داشته باشند که بیشتر  این نفرات در استان خوزستان هستند اما ایرادی که دارند، این است که زود اشباع می‌شوند و این بسیار بد است. کمتر فوتبال خوزستانی را می‌بینیم که 15 سال فوتبال حرفه‌ای انجام داده باشد، مگر این‌که از این استان رفته باشد.

سه باشگاه به دنبال سه بازیکن فولاد هستند

وی با بیان این‌که باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان با سه بازیکن تیم فولاد مذاکره داشته‌اند، عنوان کرد: ما هم با این بازیکنان جلسه گذاشته‌ایم و شرایط را توضیح داده‌ایم و به آن‌ها گفته‌ایم که اگر دوست دارید از فولاد جدا شوید، رسما به باشگاه اعلام کنید زیرا جدا شدن راه دارد؛ یا به صورت ترازی بازیکن را جابه‌جا می‌کنیم یا پول فروش بازیکن را می‌گیریم و با آن پول، بازیکن دیگری را به خدمت می‌گیریم.

پاتوسی را نمی‌خواهیم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا پاتوسی مدنظر باشگاه است، گفت: این بازیکن 800 هزار دلار می‌خواهد و بر چه اساسی باید این مبلغ را برای جذب بازیکنی که 33 سال سن دارد، هزینه کنیم. می‌توان با این 800 هزار دلار که حدود 14 میلیارد تومان می‌شود، در این‌جع ساز و کار جدید تری را تعریف کرد و تیم‌های بسیاری را در خوزستان داشت. ضمن این‌که فوتبالیست‌های شایسته‌تر از این هم می‌توان پیدا کرد.

برای نیم فصل دوم با شش بازیکن صحبت کرده‌ایم

وی با بیان این‌که باشگاه فولاد برای نیم‌فصل دوم با شش بازیکن صحبت کرده است، افزود: چهار نفر از این لیست قرارداد دارند که بندهایی در قراردادشان است که ما به آن‌ها گفته‌ایم باید تسویه ‌حساب شده به این‌جا بیایید. من برای شخصیت ورزشی خودم ارزش قائلم و همیشه در فوتبال یک فرد قانون‌مدار بوده‌ام و اجازه نمی‌دهم ورزشکاری به این‌جا بیاید که باشگاه دچار مشکل شود.

باید بررسی شود که چرا تیم فولاد به یکباره خالی از بازیکن می‌شود

آذری همچنین با بیان این‌که پس از این‌که بازیکنانی چون مبعلی، رحمانی و منتظری در این‌جا رشد کردند و از این‌جا رفتند، دیگر به فکر روزهای بعد از آن نبودیم، افزود:‌ باید بررسی کنیم که چرا تیم فولاد به یکباره خالی از بازیکن می‌شود. یکی از استراتژی‌هایی که من با نکونام در خصوص آن صحبت کردم، استراتژی نگاه ویژه به فوتبالیست‌های خوزستانی است زیرا خوزستان مهد فوتبال است و کاری که ابتدای فصل در زمینه استفاده از استعدادهای خوزستانی انجام شد، جواب داد و نمونه بارز آن نیز هدایتیان، آغاسی و نجاریان است، ضمن این‌که دو سه بازیکن خوب دیگر نیز در تیم‌های پایه‌مان داریم که می‌توانند مکمل بازیکنانی باشند که می‌خواهیم جذب کنیم.

با دو برد، حرف را تغییر نمی‌دهم

وی بیان کرد: من از روز اول هم گفتم که یک برنامه میان‌مدت سه ساله در نظر داریم و به این صورت نیست که اگر دو برد کسب کردیم، حرفم را تغییر دهم. ما طی این برنامه میان‌مدت می‌توانیم یک ترکیب خوزستانی – بیرونی بسیازیم که بیشتر این ترکیب از فوتبالیست‌های خوزستانی باشد.

توجه به ورزش محلات مدنظر باشگاه فولاد است

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این‌که در هیچ جای دنیا برای تیم بزرگسالان، از بازیکنان تست گرفته نمی‌شود، گفت: البته ممکن است باشگاه فولاد، روزی این کار را انجام دهیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که استعدادهای آنچنانی هستند که یک روز نیز خود من وقتی در ذوب آهن بودم، یک استعداد را کشف کردم که اکنون عضو تیم ملی فوتبال جوانان است. اکنون نیز باشگاه فولاد برنامه‌ای برای توجه به ورزش محلات مدنظر دارد.

اگر می‌خواستم به استقلال بروم، همان ابتدای فصل رفته بودم

وی درباره پیشنهاد مدیرعاملی از باشگاه استقلال تهران که در مقطعی بسیار قوت گرفت نیز عنوان کرد: من اگر می‌خواستم به استقلال تهران بروم، همان ابتدای فصل رفته بودم. من فولاد را با افتخار و با تفکر انتخاب کردم و فعلا نیز به استقلال فکر نمی‌کنم و حضور من در آن‌جا، خواسته مردم بود. من یک مدیرعامل حرفه‌ای هستم و به فولاد تعهد دارم. مردم خوزستان نیز حدود شش ماه است که از من حمایت کرده‌اند. هواداران فولاد و مدیران کارخانه نیز از من حمایت داشته‌اند و در حال مشخص کردن یک ساختار در باشگاه فولاد هستم و تا ماموریتی را که مدنظرم است، در این باشگاه انجام ندهم، از این‌جا فعلا تکان نخواهم خورد و اهل بازارگرمی هم نیستم.

آذری بیان کرد: تا روزی که من را بخواهند، در باشگاه فولاد خواهم ماند و اگر نخواستند هم می‌روم. به هر حال من تعهد دارم و با تمام وجودم در فولاد خوزستان کار خواهم کرد. ان‌شاءالله با کمک هواداران نیز فولاد به روزهای خوب خود برگردد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار