تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهاد تشکیل یک مگا هلدینگ برای سهامداری شرکت‌های فولادی
  معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهاد تشکیل یک مگا هلدینگ از سوی شرکت شستا برای سهامداری تمامی شرکت‌های فولادی به این وزارتخانه داده شده است.

 حجت اله میرزایی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های فولادی زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سرسرای شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: شرکت فولاد اکسین در سال‌های گذشته زیان انباشته بالا، تعهدات انجام نشده و پرونده‌های قضایی زیادی داشت اما اکنون وضعیت تولید این شرکت بهبود یافته و بسیاری از تعهدات خود را عملی کرده است.

وی افزود: اگرچه تحریم تا اندازه‌ای به کشور ما فشار وارد کرد اما نعمت‌های زیادی را نیز برای شرکت‌های صنعتی خوزستان به همراه داشت و واردات محصولات زیادی در این حوزه کاهش یافت.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحریم ها باعث شد زنجیره بزرگ فولادی در حوزه نفت و گاز با قدرت بیشتری تداوم یابد و شرکت‌های بزرگ داخلی در زمینه خودکفایی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنند.

وی به تشریح استراتژی این وزارتخانه برای بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه پرداخت و بیان کرد: اکنون سه استراتژی در شرکت‌های فولادی تعریف شده که یکی تداوم وضع موجود، دیگری فروش بنگاه‌های کوچک و سهامداری و خرید بنگاه‌های بزرگتر، و سوم تشکیل یک مگاهلدینگ به پیشتهاد شرکت شستا در حوزه فولاد است.

۵۰ درصد ظرفیت خط تولیدی اکسین ورق‌های api است

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی شرکت سازنده فولاد اکسین ، باید ۵۳ درصد سبد محصولات این شرکت ورق API و ۱۰ درصد ورق ساختمانی و ۳۷ درصد ورق آلیاژی بود اما متاسفانه در سال های گذشته به دلیل مشکلاتی نظیر واردات ورق در حوزه نفت و گاز و همچنین نبود سرمایه در گردش برای تامین مواد مورد نیاز ، این سبد معکوس شده و ۶۰ درصد سبد محصولات شرکت ورق ساختمانی ، ۱۰ درصد ورق API و ۳۰ درصد ورق آلیاژی بوده است.

امین ابراهیمی به افزایش تولید در امسال اشاره کرد و افزود: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ حدود  ۹۵ درصد محصولات تولیدی ما در حوزه ورق های عریض در گریدهای مختلف بود اما امسال بالغ بر ۵۰ درصد ظرفیت خط تولیدی ما در حوزه ورق های api است که با توجه به شرایط تحریم دستاورد بزرگی به شمار می رود.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ نقشه استراتژیکی به صورت کلی طراحی و بر مبنای آن ، اهداف خود را به واحدهای تولیدی اعلام کردیم که شاید حرکت موثر در این مسیر باعث حضور فولاد اکسین خوزستان در یکی از بزرگترین پروژه های نفت و گاز کشور ( خط انتقال نفت از گوره به جاسک) شد.

وی ادامه داد: این شرکت در بحث انتقال نفت محیط ترش حاوی گاز h۲s که باعث خوردگی لوله ها می شود به همت توان داخلی و تبدیل تحریم به فرصت در کنار فولاد مبارکه و واحد فولاد سازی اکنون برای پروژه بزرگ گوره به جاسک، با ظرفیت بالا ورق تولید می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مدت اجرای پروژه گوره به جاسک ۵۴ ماه است که در زمینه تولید محصولات این پروژه ، آزمایشگاه خوردگی نیز راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه خوردگی در کشور است و تاییدیه نهایی را از شرکت ملی نفت دریافت کرده است.

ابراهیمی افزود:امسال با مشارکت شرکت فولاد خوزستان در تامین مواد اولیه و صادرات، توانستیم تا پایان آذر ۹۸ ، بیش از ۳۵ هزار تن محصولات خود را صادر و رکورد جدیدی را به ثبت برسانیم.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از این نشست به همراه مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه این وزارت از خط تولید شرکت فولاد اکسین دیدن کردند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین کننده صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را در اهواز آغاز کرد و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خاص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار