تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال ملی‌حفاری و نامی‌نو برای صعود به پلی آف لیگ برتر فوتسال بانوان
  هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان در حالی برگزار می ‌شود که ۲ تیم مدعی ملی حفاری و نامی نو اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

 رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان مانند فوتبال علاقه مندان بسیاری داشته و هر ساله با شروع این رقابت ها توجه دوست داران به این رقابتها معطوف می شود؛ در هفته هجدهم از رقابت های لیگ برتر، ۲ تیم ملی حفاری و نامی نو به مصاف هم می روند تا بار دیگر شاهد هماورد ۲ قدرت فوتسال کشور باشیم.

دوره جدید و پانزدهم لیگ برتر فوتسال بانوان در حالی برگزار شد که شاهد رقابتی تنگاتنگ و نفسگیر میان مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستیم و اکنون که رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان به هفته های پایانی خود نزدیک می‌شود، تمامی تیم ها در تلاش برای صعود به مرحله پلی آف هستند.

شاید بتوان به جرأت گفت که مسابقات لیگ فوتسال بانوان دیگر مثل سابق از پیش قابل حدس نیست چرا که بازیکنان ملی‌پوش به جای حضور در یک یا ۲ تیم خاص، در همه تیم‌ها پراکنده شده اند و این موضوع به جذابیت بیشتر مسابقات کمک کرده است.

در هفده هفته گذشته شاهد بازی های خوبی از سایر تیم ها بودیم اما پنج تیم بالانشین جدول حساب خود را از سایر تیم‌ها جدا کرده‌اند و حالا رقابت تنگاتنگی میان آنها شکل گرفته است تا چهار تیم برتر و نهایی صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص شوند.

تیم های هیات فوتبال خراسان رضوی، ملی حفاری، مس رفسنجان، نامی نو و سایپا تهران پنج مدعی لیگ پانزدهم هستند که تا  اینجا در رقابتی جذاب و دیدنی سکوهای اول تا پنجم را به نام خود کرده‌اند؛ کیفیت بازی های این پنج تیم به گونه ای است که از اکنون نمی توان گفت کدام تیم به مرحله پلی آف صعود کرده و جام قهرمانی را بالای سر می برد.

تیم ملی حفاری در شرایطی به مصاف نامی نو (مدعی عنوان قهرمانی) می رود که فصل گذشته در عین شایستگی عنوان سوم این رقابت ها را به خود اختصاص داد، این موضوع باعث می شود انگیزه بازیکنان حفاری به مراتب بیشتر شود چرا که نمی خواهند در این دیدار به راحتی امتیاز از دست دهند. در سوی مقابل تیم نامی نو که از بازیکنان ملی پوش متعددی بهره می برد برای دفاع از عنوان قهرمانی وارد میدان می شود تا با شکست ملی حفاری برای دیگر تیم ها خط و نشان بکشد.

ملی حفاری که به عنوان باثبات ترین مدعی تاریخ لیگ فوتسال بانوان ایران به شمار می رود در این فصل نیز شانس اول کسب عنوان قهرمانی است و حریفان دیگر از این موضوع به خوبی مطلع هستند. تنها تغییر تیم ملی حفاری در این فصل حضور مینا بارانی به عنوان سرمربی است که پس از سال ها مجددا هدایت این تیم را برعهده گرفت و بازیکنان این تیم سالها در کنار هم بازی می کنند و بارها تجربه کسب عنوان قهرمانی را دارند.

سال گذشته تیم نامی نو موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات شد و در مقابل دیگر مدعیان لیگ جام قهرمانی را به اصفهان برد، حال شاگردان بارانی به دنبال آن هستند که بار دیگر جام قهرمانی را به اهواز آورده و سرود قهرمانی سر دهند، اتفاقی که اصلا دور از انتظار نیست؛ هر چند مسیر دشواری در پیش رویاین تیم خوزستانی قرار دارد اما ملی حفاری نشان داده که به خوبی مسیر رسیدن به این کار را بلد است.

جدایی برخی از ستارگان ملی پوش نامی‌نو در ابتدای فصل باعث شد که دوستداران این رشته، تکرار مقام قهرمانی نامی نو را دور از دسترس بدانند اما میترا چین‌سری و بازیکنان جوان این تیم نشان دادند که در این فصل نیز هدفی جز تکرار قهرمانی ندارند.

تیم تضعیف شده نامی نو در نیم فصل دوم رقابت ها کار بسیار دشواری در برابر دیگر مدعیان دارند و اگر می خواهد به مرحله پلی آف صعود کنند باید در مصاف با چهار مدعی دیگر با دست پر از میدان خارج شوند. 

مینا بارانی سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی حفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمرینات خوبی در طول هفته انجام دادیم و بازیکنان به لحاظ جسمانی و تاکتیکی، آماده حضور در مقابل نامی‌نو هستند.

وی در خصوص تیم نامینو گفت: این تیم قهرمان فصل قبل لیگ ایران است و امسال هم مدعی عنوان قهرمانی است. اگر چه یکی ۲ بازیکن از این تیم جدا شدند اما در کل آنها قهرمان فصل گذشته هستند و نباید این تیم را دست کم گرفت.

سرمربی تیم ملی حفاری ادامه داد: شناخت به نسبت خوبی از این تیم داریم ، میترا چین سری که بعد از سال ها مجددا به فوتسال برگشته، هدایت این تیم را برعهده دارد و تیم خوبی روانه مسابقات کرده است اما روی هم رفته ما برای برد وارد میدان می شویم و می خواهیم مسابقات دور برگشت را با برد آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان تیمش از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارند گفت: شرایط جسمانی بازیکنانمان بر خلاف بازی هفته گذشته، بهتر شده و امیدوارم با دست پر از زمین خارج شویم.

دیدار تیم های فوتسال بانوان نامی نو اصفهان و ملی حفاری، ششم دی ماه در اصفهان برگزار می شود. ملی حفاری و نامینو اکنون با ۳۸ و ۳۶ امتیاز در مکان های دوم و چهارم رده بندی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار