تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۴۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رانندگان در شرایط نامساعد جوی سرعت مطمئنه را رعایت کنند
 رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه رانندگان در زمان وقوع پدیده مه گرفتگی و یا بارش باران و برف سرعت مطمئنه را رعایت کنند گفت: سرعت مطمئنه در هر شرایط آب و هوایی یک تعریف دارد که باید بر اساس آن، سرعت ایمن خودرو رعایت شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد: داشتن سرعت مطمئنه در شرایط نامساعد هوایی در کاهش تصادفات بسیار تاثیر گذار است ، و در کنار رعایت سرعت استاندارد باید چراغ‌های خودرو مشکلی نداشته باشند و از انجام سبقت‌ غیرمجاز نیز خودداری شود.

وی گفت: بارش برف و باران باعث لغزنده شدن جاده‌ها می‌شود و بهترین توصیه به رانندگان برای جلوگیری از بروز سوانح رانندگی داشتن سرعت مطمئنه و استاندارد است.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به اینکه برخی جاده های خوزستان از جمله جاده منتهی به سوسنگرد صبح امروز بر اثر پدیده مه گرفتگی شعاع دید بسیار کمی داشتند افزود: در زمان وقوع پدیده مه گرفتگی امکان اعمال محدودیت در تردد خودروها و یا مسدود کردن جاده ها وجود ندارد ،لذا رانندگان باید نهایت دقت را در هنگام رانندگی داشته باشند؛ تنها در هفته گذشته به دلیل شدت گرفتن مه گرفتگی در آزاد راه خلیج فارس برای چند دقیقه این جاده مسدود شد و از تردد اتوبوس در برخی از جاده‌های خوزستان جلوگیری به عمل آمد.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به بارش برف در مسیر شهرستان اندیکا گفت: هفته گذشته بارش برف شدید در جاده تاراز ( از توابع شهرستان اندیکا ) به استان چهارمحال بختیاری، موجب مسدود شدن این جاده به مدت نصف روز شد، امااکنون با کمک تیم های راهداری جاده برای تردد خودروها همواره و مناسب است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان تا روز دوشنبه هفته جاری پدیده مه  صبحگاهی در خوزستان حاکم خواهد بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار