تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری خوزستان: مردم استان از فرافکنی‌ برخی مدیران خسته شده‌اند
  رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به برخی بی‌توجهی‌ها در طول سال‌های اخیر به موضوع شبکه دفع آب های سطحی در استان به ویژه کلانشهر اهواز گفت: فرافکنی‌ از سوی بعضی از مدیران شهری عامل ناراحتی و خستگی مردم استان شده است.

 حجت الاسلام صادق مرادی شامگاه شنبه در ویژه برنامه برآیند با موضوع انتظارات مردم اهواز و کارون از دادگستری استان خوزستان جهت پیگیری پرداخت خسارتها و برخورد با عاملان آبگرفتگی های اخیر اهواز که از شبکه سیمای خوزستان پخش شد اظهار داشت: دستگاه قضایی یکی از رسالت‌های خود را پیگیری جدی مطالبات و خواسته‌های مردم می‌داند. 
وی با تاکید بر اینکه همه مدیران قبل و فعلی حوزه خدمات شهری باید نسبت به شرایط به‌وجود آمده پاسخگو باشند افزود: برای مردم، این سوال وجود دارد که چرا بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، هنوز استان خوزستان با وجود منابع عظیم نفت، گاز، آب و برق باید در شرایطی باشد که به هیچ وجه زیبنده مردم نیست.
مرادی ادامه داد: مدیرانی که می‌گویند نمی توانیم و بودجه نداریم و یا کار را به دوش دیگری بیندازند، با حرف هایی که می‌زنند مردم را دچار ناراحتی می‌کنند.
وی افزود: هر مدیری که برای یک ساعت یا بیشتر از آن مسئولیت داشته است باید در برابر مردم پاسخگو باشد و در همین راستا شهروندان امروز این سوال را دارند که بعد از انقلاب اگر حتی سالانه یک کیلومتر شبکه دفع آب های سطحی در اهواز ایجاد می‌شد الان می بایست  ۴۰ کیلومتر از شبکه آن در کلانشهر اهواز وجود داشته باشد.  

دستگاه قضایی استان به موضوع شبکه جمع آوری دفع آب های سطحی حساس شده است
مرادی با تاکید بر اینکه امروز بیش از گذشته دستگاه قضایی استان به موضوع دفع آب‌های سطحی حساس شده است گفت: در این باره به مردم گفته می‌شود که برای پیگیری مطالبات آنها در این زمینه چه اقداماتی انجام شده و یا در دست اقدام است.
رییس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اینکه ممکن است  برخی مدیران  استان خسته باشند گفت: طبق وظیفه قانونی خود اگر در مسیر خدمت به مردم کوتاهی وجود دارد به موضوع ورود می کنیم و با تدابیر قضایی که اندیشیده می‌شود با عواملی که عمدا یا سهوا در آن دخالت داشته‌اند، برخورد خواهی مکرد.
وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به مدیرانی که با نیت غیر از خدمت در چنین جایگاه هایی قرار گرفته اند نیاز ندارد، گفت: در ماجرای آبگرفتگی ، رئیس و سخنگوی قوه قضایی طی چند نوبت شرایط استان خوزستان را مورد پیگیری قرار دادند.
مرادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود  بر انجام نظارت بر عملکرد دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا، امکان ندارد که چنین منابع مالی بدین شکل در اختیار مدیران قرار بگیرد، لازم است که نظارت ها در زمینه هزینه اعتبارات و منابع مالی در حوزه های مختلف اجرایی با نظارت های بیشتری صورت بگیرد تا شاهد روند صحیح برای هزینه بودجه های دولتی باشیم.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع محرومیت منطقه کوت عبداله اشاره کرد و افزود: این منطقه نیاز به اقدام فوری از سوی دستگاه های اجرایی متولی دارد.
وی شهر شدن منطقه کوت عبداله به عنوان شهر کارون را همراه با مشکلاتی برای ساکنان آن عنوان کرد و گفت: این منطقه فاقد شبکه فاضلاب است که این خود معضلات متعددی را برای شهروندان آن به وجود آورده است، تاکنون اغلب دستگاه های اجرایی ادارات خود را در این شهرستان راه اندازی نکرده اند و از جمله آن نیز دادگستری است که راه اندازی آن مستلزم هماهنگی‌های بین بخشی است و اگر مکان موردنیاز در اختیار دادگستری قرار بگیرد طی مدت ۴۸ ساعت، این شهرستان از سیستم قضایی مستقلی برخوردار خواهد شد.
عضو شورای تامین استان خوزستان اضافه کرد: در جریان بارندگی های اخیر نیز، در منطقه حصیرآباد شاهد رانش هایی بودیم که نگرانی های جدی را برای آینده به وجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی هایی که از سوی استاندار و فرمانداری اهواز صورت گرفته، قرار است طی ۲ هفته آینده برخی از ساکنان منطقه در معرض خطر حصیر آباد اهواز جابجا شوند، ادامه داد: در این رابطه نحوه جابجایی آنها در راستای امنیت ساکنان این منطقه خواهد بود.
سامانه بارشی اخیر در استان خوزستان ۸۷ میلیمتر بارندگی در اهواز به دنبال داشت. این بارندگی باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب چندین شهر از جمله اهواز شد. مدارس اهواز از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته تعطیل اعلام شد.

سامان دهی میدان میوه و تره‌ بار در راستای حفظ حقوق عامه


رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بخش دیگری نیز به موضوع ساماندهی میدان میوه و تره بار اهواز و رفع بارانداز غیر مجاز در محدوده آن اشاره کرد و گفت: در این رابطه از سال ۹۳ پرونده ای در دادگستری استان خوزستان تشکیل شده که جلسات متععدی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ، اطلاعاتی، شهرداری و فرمانداری برگزار شد تا اینکه در شورای تامین استان و شهرستان اهواز حذف واسطه‌ها در این میدان به تصویب رسید. بعضا مشاهده می‌شد که یک محصول باغی در بین چندین واسطه رد و بدل می‌‏شد و همین موضوع باعث گرانی‌های متعدد در بازار شده بود.
میدان میوه و تره بار الغدیر در حال حاضر تنها میدان میوه و تره بار کلانشهر است که کارشناسان می گویند این میدان به تنهایی جوابگوی نیاز شهروندان نیست و در کنار آن باید چند میدان دیگر راه اندازی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار