تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۹۴۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منوچهر متکی: سیاست خارجی ما در اوج اقتدار است
 وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: کشور ما در حوزه سیاست خارجی در اوج اقتدار است و جایگاه کشور از هر زمان دیگر مستحکم‌تر است.

منوچهر متکی روز دوشنبه  در آیین سالروز حماسه ۹ دی در حسینیه ثاراله آبادان بیان کرد: همه می‌دانند هر کاری در دنیا بدون نقش سازنده ایران قابل انجام نسیت.

وی از آمریکا به عنوان یک کشور بدعهد و پیمان‌شکن نام برد و افزود: ما اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم و در صدور قطعنامه ۵۹۸، گفت‌وگوهای آمریکا با عراق، مذاکره هسته‌ای، تبادل سوخت و برجام آن را به جهانیان نشان دادیم و همواره از یک منطق قابل دفاع در مذاکره استفاده کردیم.

متکی گفت: آمریکا هیچ‌گاه به تعهدات خود پایبند نبود و کشوری غیرقابل اعتماد است و هر روز درپی فتنه انگیری و خیانت به مردم ایران است.

وی قدرت منطق جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا را همواره پیروز دانست و ادامه داد:هرکجا این ۲ قدرت در برابر هم قرار گرفتند این قدرت منطق بود که با عقلانیت مسیر درست را انتخاب و پیروز شد.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت:عربستان سعودی نیز بر اساس قدرت نمایی، قصد ضعیف کردن مردم یمن را دارد که پس از چند سال جنگ نابرابر هنوز به جایی نرسیده است.

دستاورد آمریکا در سیاست خارجی صفر است

وی در ادامه سیاست خارجی آمریکا را شکست خورده دانست و بیان کرد: آمریکا در هنگ‌کنگ، آمریکای جنوبی، عراق و لبنان به دنبال ایجاد خلاء قانونی و بی‌دولتی است ولی در نهایت این منطق و قانون است که مسیر درست را در پیش می‌گیرد.

متکی گفت:آمریکا با استفاده از فضاسازی رسانه‌ای به دنبال هرج و مرج در این کشورها است ولی قدرت تاثیرگذاری آن در حال ضعیف شدن است.

۹ دی در تاریخ کشور ماندگار شد

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ۹ دی به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی نام برد و افزود: مردم در نهم دی سال ۱۳۸۸چون احساس کردند نظام و انقلاب اسلامی را خطر تهدید می‌کند  و افرادی آگاهانه به مقدسات و مبانی دینی و چهره‌های مقدس اسلامی و عاشورا توهین و بی‌حرمتی می‌کنند هوشیارانه در صحنه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به حوادث بعد از اصلاح قیمت بنزین در کشور نیز گفت: بین مطالبات به حق مردم و افراد آشوبگر که مساجد، بانک‌ها و اماکن عمومی را مورد تعرض قرار می‌هند فرق است و این موضوع می‌توانست بهتر مدیریت شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار