تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۹۴۴۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکوچیچ باید حفظ شود/ نام‌های بزرگ به کار صنعت نفت نمی‌آیند
بازیکن دهه 50 تیم ملی ایران و تیم صنعت نفت گفت: باید در مسائل مالی هم و غم دراگان اسکوچیچ برطرف شود تا مشکلی در این زمنیه به وجود نیاید و باید این مربی حفظ شود.
  تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پایان دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، بهترین نتایج ممکن را در تاریخ حضور خود در لیگ برتر به دست آورد و موفق شد با تکیه بر نیرویی جوان در کنار چند بازیکن با تجربه و صاحب کسوت از حیث حضور در این تیم، در جمع چهار تیم برتر دور رفت این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

این تیم در آخرین دیدار از نیم فصل اول مسابقات در خانه به مصاف سپاهانی رفت که با انبوهی از ستاره‌گان و بهره‌گیری از یک مربی با دانش به نام امیر قلعه‌نویی، قصد داشت تا صدر جدول را باز پس گیرد، اما شاگردان اسکوچیچ بار دیگر ثابت کردند که در این فصل حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و برای ثبت یک عنوان تاریخی برای این باشگاه هم قسم شده‌اند.

در همین ارتباط سعی کردیم تا عملکرد این تیم را با مربیگری دراگان اسکوچیچ مورد بررسی و پایش قرار دهیم، که در این بین، عبدالرضا برزگری بازیکن تکنیکی اسبق تیم صنعت نفت و تیم ملی ایران، همچنین مربی کنونی تیم‌های پایه باشگاه العین امارات، به سؤالات ما پاسخ گفت که حاصل این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانید.

عملکرد صنعت نفت در فصل جاری، چطور بود؟

برزگری: امسال که تا الان فصل خوبی برای صنعت نفت بوده، بازیکنان تلاش زیادی در زمین دارند و سرمربی کروات تیم نیز خیلی خوب کار کرده است و باید در مسائل مالی هم و غم این مربی برطرف شود تا مشکلی در این زمنیه به وجود نیاید، باید این مربی حفظ شود، نمی‌دانم قرارداد وی چگونه بسته شده که تیم‌های دیگر این اجازه را به خود می‌دهند تا با اسکوچیچ مذاکره کنند، اما طبق روال یک مربی یا بازیکن وقتی برای یک فصل با یک باشگاه قرارداد امضا می‌کند، نباید با باشگاه دیگری مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد.

سکوچیچ در بخش فنی، تعویض‌ها، شناخت ترکیب و استفاده از بازیکنان چطور عمل کرد؟

برزگری: به هر حال برخی مسائل در همه تیم‌ها به وجود می‌آید و برخی بازیکنان هستند که در تیم‌های جدید اصطلاحاً «جا نمی‌افتند»، برخی بازیکنان مثل بختیار رحمانی با ضمانت‌های لازم به صنعت نفت نیامد و این ناشی از برخی خلاءها در باشگاه صنعت نفت است.

از چه خلاءهایی صحبت می‌کنید؟

برزگری: به هر حال باید قبل از جذب هر بازیکن، شرایط وی به لحاظ آمادگی، فیزیکی و پزشکی بررسی شود و بازیکن تمام تست‌های پیش از پیوستن به یک باشگاه را پاس کند، یک کمیته فنی باید در این باشگاه وجود داشته باشد که مختص به خدمت گرفتن بازیکن باشد تا چنین هزینه‌هایی برای بازیکنانی که از آنها استفاده نمی‌شود هدر نرود، در فوتبال بازیکنان با نامشان به کار تیم‌ها نمی‌آیند بلکه شرایط بازیکن است که در خدمت تیم خواهد بود، رحمانی در برهه‌ای بازیکن بسیار خوبی بود، اما این دلیل نمی‌شود او برای صنعت نفت هم مثمر ثمر باشد.

نفت برای ادامه این مسابقات چه نیازهایی دارد؟

برزگری: این تیم در پست هافبک بازی‌ساز یا هافبک دفاعی دچار خلاء است، چون در بسیاری از بازی‌‎ها نفت بازی برده را در دقایق پایانی از دست داده که این موضوع ناشی از یک نیمکت خالی است، اما دست اسکوچیچ برای حفظ بازی خالی و این مربی در نیمه دوم، غالباً به مشکل برخورده است، اما اگر اسکوچیچ به بازیکنان جوان و  بومی میدان بیشتری بدهد، شرایط بهتر خواهد شد.

نفت در چارچوب دروازه مشکلات زیادی در دور رفت داشت، این معضل ناشی از چیست؟

برزگری: بی تجربگی، علت اصلی گل‌هایی است که دروازه‌بانان صنعت نفت با اشتباه خود دریافت کرده‌اند، مربی کار خود را زیاد یا کم و بر حسب تجربه و علم انجام می‌دهد، به عنوان مثال گلی که صنعت نفت مقابل پرسپولیس و سپاهان دریافت کرد، ناشی از ترس دروازه‌بان است که برخی مسائل همچون جو ورزشگاه در ایجاد این واهمه دخیل است.

 برخی کارشناسان و پیشکسوتان مدعی هستند که نیروی تماشاگر به عنوان یار دوازدهم روی نتایج صنعت نفت تأثیر مستقیم داشته است، نظر شما چیست؟

برزگری: نمی‌توان به طور 100 درصد تماشاگران را عامل موفقیت یک تیم‌ قلمداد کرد، یک تیم مربی، بازیکن، مدیریت و تماشاگر دارد و همه این عوامل از سهم مساوی برای موفقیت یک تیم برخوردارند، به نظر من دلیل اصلی نتایج خوب صنعت نفت این است که اسکوچیچ خوب کار کرده، سال‌های قبل هم همین تماشاگران وجود داشتند، پس چرا این نتایج به دست نیامد؟

پیش‌بینی شما از روند نتیجه گیری صنعت نفت در دور برگشت چیست؟

برزگری: امیدوارم روند فعلی تیم صنعت نفت ادامه داشته باشد و آبادانی‌های داخل و خارج از کشور از نتایج این تیم محبوب خوشحال شوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار