تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۴۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقوق کارمندان را علی رغم سختی ها ۱۵ درصد اضافه می‌کنیم
رئیس جمهور گفت: با تمام سختی‌ها و تحریم‌های دشمنان، امسال دولت حقوق کارمندان را ۲۰ درصد افزایش داد و در سال آینده هم ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح متروی هشتگرد با تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت:ما روز‌های سختی را در این کشور گذراندیم روز‌های سختی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، دوران تحریم داشتیم و امروز بدترین روز‌های تحریم‌ها را می‌گذرانیم؛ اما قامت مردم ما استوار بود و در همه جا در برابر قدرت‌های بدخواه و دشمنان این مرز و بوم به خوبی ایستادگی کردند.

او افزود: هر روزی که می‌گذرد کارگران، مهندسان و مدیران لایق ما قادر‌ند که گلی را شکوفا کنند و خد‌متی به مردم انجام دهند که مایه خوشحالی همه ما‌ست.

روحانی اضافه کرد: اگر به سال‌های اول انقلاب برگردیم بحث بر سر این بود که آیا کشور نیاز به مترو دارد یا نه، که در مجلس دوم با مدیریت آیت الله هاشمی به تصمیم رسیدند که تهران نیاز به مترو دارد. بنده به نمایندگی از تهران و آقای دری نجف آبادی مسئول کار شدیم و بخشی از روز‌های هفته ما به این گذشت که چطور مترو تهران آغاز شود.

آلودگی تنها مربوط به ایران نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد سفر تا به امروز توسط مترو انجام شده است که اگر نبود باید این حرکت‌ها توسط اتومبیل صورت می‌گرفت، ادامه داد: این روز‌ها هوای تهران، کرج و کلانشهر‌ها آلوده بود که  این آلودگی یک روزه ایجاد نشده اما دولت ها، مردم تلاش می کنند تا آلودگی را رفع کنند. 

او با اشاره به اینکه آلودگی ایران رتبه ۱۶ دنیا را دارد، گفت: ما با آلودگی ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم  در حالی که دانش آموزان در هند با آلودگی ۳۰۰ و در چین با آلودگی ۳۶۰ به مدرسه می‌روند. اگر بدلیل آلودگی در چین مدارس را تعطیل کنند، باید ۶ ماه مدارس تعطیل باشد. 

روحانی گفت: اگر اقدامات دولت در رابطه با محیط زیست نبود امروز ۱۵ میلیون مردم ایران مجبور به مهاجرت بودند. مهم‌ترین اقدام دولت در رابطه با محیط زیست، احیای دریاچه ارومیه بود که زندگی میلیون‌ها نفر را نجات داد.

او ادامه داد: برای آلودگی باید بنزین را با استاندارد‌های جهانی تولید کنیم و آلایندگی گازوئیل را کاهش دهیم. امروز ۷۵ درصد بنزین کشور یورو ۴ و یور ۵ است در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین که بنزین پتروشیمی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

ریل  و خط آهن از مهم‌ترین اولویت های دولت است  

رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین کار‌های این دولت در رابطه با محیط زیست توجه به ریل و خط آهن بود. ۹۰ سال است که ریل و راه آهن به کشور آمده و تاکنون ۴۵ درصد کل ریل موجود در کشور به دست این دولت ایجاد شده است که تا پایان این دولت این رقم به ۵۰ درصد خواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: امروز ۴۰۰ هزار نفر از شهر هشتگرد و شهر‌های اطراف می‌توانند از این مترو استفاده کنند، این هدیه کوچک دولت را تقدیم مردم این منطقه می کنیم.

او اضافه کرد: در ایام آبان برای امنیت کشور جمعیت میلیونی به خیابان‌ها آمدند که این معنای وفادار بودن مردم است.

رزمایش مشترک ایران دنیای استکبار را عصبانی کرده است

روحانی با اشاره به رزمایش مشترک ایران روسیه و چین و بازتاب‌های جهانی آن گفت: رزمایش مشترک ایران دنیای استکبار را عصبانی کرده است و برای آمریکا و انگلیس و کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس سنگین بود و نشان از اقتدار نیروهای مسلح ما و همگرایی بین آن ها داشت.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه ما منبع بزرگ ذخیره نفتی را با ذخایر ۵۳ میلیارد بشکه ای کشف کردیم ، چرا نفتی که به عنوان دستاورد بزرگ کشف به حساب می آید باید از یاد برود؟ افزود: آنچه مهم است، این است که به آینده امیدوار باشیم. چرا مردم را مایوس می‌کنیم؟ علی رغم همه فشار‌ها مسیر را درست حرکت کردیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال ۹۵ تا امروز باید ۲۰۰ میلیارد دلار منبع اضافی وارد کشور می‌شد که ۱۰۰ میلیارد دلار آن پول نقد بود. اگر در سال ۹۷ و ۹۸ تحریم وجود نداشت در هر سال حدود ۵۰ میلیارد دلار از فروش نفت کسب می‌کردیم؛ لذا اینکه می‌گویند تحریم چه تأثیری داشته است، باید مدیریت را قوی کنیم به مانند این است که عضلات را قوی کنیم، اما وقتی آب و غذا وجود نداشته باشد، طرف هر چقدر هم قوی باشد، دچار خطر و آسیب خواهد بود.

او اضافه کرد: آنهایی که می‌گویند تحریم چه کار کرده، ببینند. با این شرایط زندگی مردم اداره می‌شود، اما برای رفع این مشکلات و سختی ما هم در حد توان، کار می‌کنیم.اینکه متروی گلشهر امروز به هشتگرد متصل می شود ، این اتصال ۶۰ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است و  این معنایش این است که در شرایط سخت و تحریم  همه تلاش کردند تا یک کار یا پروژه به نتیجه برسد و این بدون تلاش همه مسئولان امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد: علی رغم همه فشار‌ها مسیر را درست حرکت کردیم برای مثال در ابتدای انقلاب سال ۱۹ سد داشتیم در حالی که امروز ۳۵ سد افتتاح کردیم و تا آخر دولت دوازدهم ده‌ها سد دیگر افتتاح می‌کنیم. امروز ریل ما را اصفهان تامین می کند و در واگن مسافربری ۹۰ درصد روی پای خودمان ایستادیم.

با تمام سختی‌ها دولت حقوق کارمندان در سال آینده افزایش داد

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تمام سختی‌ها و تحریم‌های دشمنان امسال دولت حقوق کارمندان را ۲۰ درصد افزایش داد و در سال آینده هم ۱۵ درصد افزایش حقوق برای کارمندان در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید از دولت توقع تلاش در حد توان و برنامه‌ریزی داشته باشند، گفت: اگر دولت این کار را کرد به وظیفه‌اش عمل کرده و اگر نکرد آن دولت باید نقد شود و به دولت گفته شود چه کار کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار