تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۹۴۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان قطب ورزش کارگری کشور است
  نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری کشور، خوزستان را قطب ورزش کارگری کشور دانست و گفت: خوزستان جز برترین های ورزش کارگری کشور بوده و ورزشکاران این استان همواره در میادین بین المللی افتخارآفرینی کردند.

بیژن شفیع خراسانی روز سه شنبه در حاشیه رقابت های شطرنج کارگری کشور اظهار داشت: هیات ورزش کارگری خوزستان به خوبی از امکانات موجود در استان، استفاده کرده و در بحث اعزام تیم ها و میزبانی مسابقات مختلف عملکرد بسیار خوبی داشته است همچنین در بحث کسب مقام جهانی، آسیایی و کشوری همیشه رتبه خوبی داشته است.

" ورزش کارگری اکنون در کشور به خوبی شناخته شده و صاحب جایگاه است "

وی با بیان مطلب فوق گفت: در مسابقات جهانی اسپانیا نیز توانستیم جایگاه ورزش کارگری ایران از رده نهم به سوم جهان برسانیم که این موضو ع نشان از پتانسیل بالای ورزش کارگری کشور است.

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: این فدراسیون هنوز با مشکلات زیرساختی مواجه بوده و ردیف بودجه ای نداریم که بتوانیم بهتر برنامه ریزی کنیم، در بعد همگانی شرایط بسیار خوبی داریم و دوشنبه‌های ورزشی ما در کارخانجات به خوبی اجرا می شود که امیدوارم این روند در دیگر استان ها گسرش پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بودجه ای برای برگزاری مسابقات نداریم و هزینه این کار بر عهده میزبان است، به واقع بار سنگین این کار بر عهده هیات های استانی است که خوشبختانه از حمایت تولیدکنندگان و کارخاجات حمایت می شوند. امیدوارم روزی برسد که برای فدراسیون ورزش کارگری ردیف بودجه ای در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم برنامه ریزی دقیق‌تری در مسابقات داشته باشیم .

خراسانی در خصوص همکاری این فدراسیون با ارگان ها و کارخانجات تولیدی کشور گفت: زمانی بین ورزش و کارخانجات تولیدی کشور همکاری نزدیکی نبود اما الان آنها متوجه شده اند که ورزش به خصوص در بخش همگانی می تواند تاثیر به سزایی در راندمان کاری و تولید داشته باشد که این موضوع نشان می دهد کارخانجات کشور نقش ورزش را به معنای واقعی خود درک کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ میلیون کارگر در سطح کشور داریم که این تعداد به اضافه خانواده آنها به بیش از ۴۰ میلیون نفر می رسد لذا به جرات می توان گفت که ما با یک جامعه آماری بسیار وسیعی رو به رو هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا قشر کارگر ما به راحتی به ورزش کردن بپبردازد. سال گذشته حدود چهار هزار نفر به صورت حرفه ای در مسابقات قهرمانی کارگری کشور شرکت کردند که انتظار می رود این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند، اگرچه در بعد همگانی این آمار به مراتب بیشتر است.

نایب رییس فدراسیون کارگری کشور در خصوص تعامل با دیگر فدراسیون های ورزشی گفت: خوشبختانه پس از عملکرد درخشان فدراسیون کارگری در یکی ۲ سال اخیر، الان این فرایند به وجود آمده که دیگر فدراسیون ها تمایل بسیار زیادی برای ایجاد تفاهم نامه با فدراسیون ورزش کارگری دارند چرا که آنها به پتانسیل و نیرویی که در بخش کارگری کشور وجود دارد پی برده و دوست دارند با ما همکاری کنند که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام رسانه های کشور که در انعکاس اخبار این فدراسیون تلاش می کنند افزود: سال گذشته، ۱۲ رویداد ما به طور مستقیم از شبکه ورزش پخش شد که کار ارزشمندی بود و امسال هم بسیاری از مسابقات ما توسط این شبکه پخش شد که این موضوع باعث آشنایی بیشتر قشر کارگران با امر ورزش می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار