تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهنگ مطالبه‌گری در مردم باید برای کنترل بازار تقویت شود
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: فرهنگ مطالبه‌گری را باید در بین مردم تقویت کرد تا نسبت به حق خود حساس باشند و در برابر هرگونه تخلف در بازار مقابله کنند.

 امیرحسین نظری سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: به عنوان مثال مردم باید نسبت به تخلفی همچون درج نکردن قیمت حساسیت نشان دهند و برای رسیدگی به این تخلف پیگیری کنند.

وی گفت: در حال حاضر شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم ولی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن عید نوروز تقاضا در بازار بیشتر می‌شود، به همین منظور باید مراقبت‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود.

نظری بیان کرد: اقدامات تنبیهی تا حد معینی برای مقابله با تخلفات صنفی تاثیر دارد و برای حفظ و ماندگاری شرایط پایدار بازار نیاز به اقدامات تکمیلی است.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه ساختار برخی امور و بخش‌ها در خوزستان با مشکلاتی مواجه است ادامه داد: در مواردی که دچار خلاء و مشکل هستیم باید هر چه سریعتر برای برطرف کردن آن‌ها ورود کنیم تا در آینده دچار مشکلات بیشتر و جدی‌تر نشویم.

وی افزود: تکمیل زنجیره تامین و توزیع  کالا می‌تواند در کاهش تخلفات صنفی بسیار تاثیر گذار واقع شود.

نبود مراکز توزیع گاز مایع استاندارد در خوزستان

نظری بیان کرد: مراکز توزیع گاز مایع ( ال پی جی) در استان مناسب و استاندار نیستند و این کمبود باعث شده مشکلاتی در مسیر تامین و توزیع این فرآورده ایجاد شود.

وی گفت: باید شرایط و نحوه توزیع به گونه ای فراهم باشد که گاز مایع به دست مردمی که از نعمت گاز لوله کشی برخوردار نیستند برسد، نیاز به ایجاد یک شبکه توزیع  مناسب گاز مایع در استان است که نظارت بر آن به خوبی انجام شود.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: اجرائیات شهرداری برای برخورد با مراکز غیرمجاز گاز مایع که می توانند سلامت و امنیت مردم و جامعه را به خطر بیندازند ورود کنند.

نظری بیان کرد: باید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شود که شهرداری برای جمع آوری مراکز غیر مجاز گاز مایع در استان ورود کند.

 شهرداری اهواز برنامه مدون برای بازارچه های میوه و تره بار بدهد

رییس سازمان صمت خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: شهرداری اهواز باید برای  ایجاد بازارچه های  میوه و تره بار در سطح شهر یک برنامه مدون اعلام کند و باید مشخص شود که شهرداری در چه بازه زمانی اقدام به راه اندازه ای این بازارچه ها خواهد کرد.

وی درادامه این نشست ادامه داد: هدف از انجام گشت های مشترک برای برخورد با متخلفان در بازار ، ایجاد امنیت روانی در جامعه است و با همه توان با همکاری سایر دستگاه‌ها و اتحادیه ها در حال بازرسی و برخورد با متخلفان در سطح بازار هستیم.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان بیان کرد: یکی از وظایف سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ایجاد سامانه پایش آمار و اطلاعات و قیمت های میادین میوه و تره بار است.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: در سال‌های ۹۳ و ۹۶ در سطح ملی مصوب شد که شهرداری‌ها موظف به ایجاد این سامانه هستند اما با گذشت سال‌ها از این مصوبه شهرداری اهواز همچنان این کار را انجام نداده است.

بعد از اصلاح قیمت بنزین در تاریخ ۲۴ آبان ماه امسال برای جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در بازار گشت‌های مشترک با همکاری سازمان صمت استان، اتحادیه‌ها و اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان انجام می‌گیرد.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
بارها تماس گرفتیم 124 و ...

خود این سامانه ها ایراد اشکال زیاد دارن

بازرس ها باید خودشون کارشونو بلد باشن نامحسوس بیان اگه دروغ نمیگن

پاسکاری به مردم یعنی فرافکنی کارها
:
:
:
آخرین اخبار