تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۹۴۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویژگی های تردمیل باشگاهی و خانگی را بشناسیم
 تردمیل باشگاهی و خانگی وسیله ای است که جایگزین مناسبی برای پیاده روی و دویدن در فضای باز است. تردمیل ها بر اساس نوع کاربری خود به دو صورت باشگاهی و خانگی تولید می شوند. اگر قصد خرید یک تردمیل را دارید، باید بدانید تردمیل های خانگی تفاوت هایی از نظر نوع و قدرت موتور و حتی استحکام با تردمیل باشگاهی دارند. این عوامل سبب می شود قیمت آنها نیز تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد.

امروزه خرید تردمیل باشگاهی و خانگی به عنوان وسیله های ورزشی هوازی طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد پیاده روی و دویدن را به عنوان بهترین گزینه برای داشتن تناسب اندام و سلامت بدن انتخاب می کنند. اما با تمام مزیت هایی که این ورزش مفرح دارد، گاها با مشکلاتی نیز همراه است. عواملی چون آلودگی هوا، کمبود وقت کافی و نبود سطح مناسب برای راه رفتن و دویدن می تواند باعث شود بسیاری از افراد عطای پیاده روی و بهره مندی از فواید آن را به لقایش ببخشند. تردمیل باشگاهی و خانگی براحتی شرایط پیاده روی و دویدن را در هر زمان و مکانی برای افراد شبیه سازی می کند.

مزایای تردمیل باشگاهی و خانگی

از مزایای استفاده از این وسیله ورزشی می توان به کاربرد ساده آن، قابلیت کنترل سرعت و شیب حرکت، امکان برنامه ریزی زمانی با توجه به نیاز فرد، وجود نشانگر ضربان قلب در برخی از تردمیل ها، امکان سوزاندن کالری بیشتر نسبت به دوچرخه و سایر وسایل ورزشی در زمان مشابه، امکان تماشای تلویزیون و انجام کارهای دیگر در حین ورزش اشاره کرد. مطالعه بیمارستان میلواکی VA نشان داده است که کسانی که روی تردمیل ورزش می کنند نسبت به کسانی که دوچرخه را انتخاب می کنند، در زمان مشابه 25% بیشتر کالری می-سوزانند.

تردمیل خانگی و باشگاهی

با گشتی در بازار فروش تردمیل می توان انواع مختلف تردمیل خانگی و باشگاهی را یافت. بله درست است. تردمیل ها به دو صورت باشگاهی و خانگی ساخته شده اند. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چه فرقی میان تردمیل باشگاهی و خانگی وجود دارد؟ و اینکه چه نوع تردمیلی برای شما مناسب است. تردمیل-های باشگاهی و خانگی علاوه بر شباهت هایی که در ساختار با یکدیگر دارند، تفاوت های اساسی نیز در آنها مشاهده می شود. اما علت این تفاوت ها چیست؟ جواب هدف کاربرد این وسیله ورزشی است که میزان استفاده از آن را تعیین می کند. تردمیل های خانگی مخصوص ورزش های سبکی که در محیط خانه و توسط یک یا تعداد معدودی از افراد صورت می گیرد، ساخته می شود. اما تردمیل های باشگاهی طوری ساخته می شوند که جوابگوی کار حرفه ای و مدت زمان طولانی استفاده و همچنین تعداد افراد زیادی که با وزن های مختلف به باشگاه می آیند، باشد.

ساختار تردمیل خانگی و باشگاهی

قبل از اینکه به بررسی تفاوت های تردمیل خانگی و باشگاهی بپردازیم، خوب است کمی با برخی اجزای مشترک تشکیل دهنده تردمیل ها آشنا شویم.

تسمه یا نوار نقاله: تسمه تردمیل جایی است که فرد بروی آن می دود. این قسمت در اثر ضربه های پا به مرور کهنه و فرسوده شده و باید حتما تعویض شود. اندازه این قسمت در تردمیل ها متفاوت است. در هنگام خرید در نظر داشته باشید که اندازه این قسمت بسیار مهم است. چرا که اگر شما قد بلند باشید باید تردمیلی را انتخاب کنید که پهنای تسمه آن جوابگوی فاصله گام های شما باشد.

موتور تردمیل: این قسمت مهمترین جزء تردمیل است و وظیفه به حرکت درآوردن تسمه را بر عهده دارد. این قسمت در تردمیل باشگاهی و خانگی از نظر نوع و قدرت متفاوت است که بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

شاسی تردمیل: این قسمت اسکلت تردمیل است و تمام اجزا تردمیل بروی آن سوار می شود. جنس آلیاژ بکار رفته در شاسی مهم است. چرا که باید آنقدر محکم باشد تا از پس تکان ها و ضربه های پیوسته ای که بر اثر راه رفتن یا دویدن بر آن وارد می شود را بر بیاید.

ضربه گیر تردمیل: امروزه تقریبا تمام تردمیل هایی که ساخته می شوند، مجهز به ضربه گیر هستند. در زمان خرید تردمیل حتما به این نکته توجه داشته باشید که تردمیل ضربه گیر خوبی داشته باشد. اگر می پرسید چرا؟ در پاسخ باید گفت عمل ضربه گیر تردمیل برای حفظ سلامت شما بسیار مهم است. چرا که باعث می-شود زمانیکه بر روی تردمیل می دوید، فشار کمتری به زانو و کمرتان وارد شود. در واقع اگر ضربه گیر نبود، هنگام دویدن فشاری که از جانب تردمیل وارد می شد به زانو و کمر آسیب جدی وارد می کرد. همچنین خرید دوچرخه با قیمتهای مناسب و آنلاین در سایت کراس اسپرت امکانپذیر است.

تفاوت تردمیل باشگاهی و خانگی

حالا که با نقاط مشترک تردمیل ها آشنا شدید، به تفاوت تردمیل باشگاهی وخانگی خواهیم پرداخت.

• تفاوت قیمت تردمیل خانگی و باشگاهی

شاید شما جزو آن گروه از افرادی باشید که هنگام خرید تردمیل میزان هزینه پرداختی بابت آن برایتان فاکتور اساسی می باشد. باید بگوییم تفاوت قیمت در تردمیل باشگاهی و خانگی کم نیست. علت اصلی آن نیز قدرت موتور تعبیه شده در تردمیل باشگاهی است که به مراتب بیشتر از تردمیل خانگی است. بنابراین اگر بودجه شما محدود است، بهتر است یک تردمیل خانگی تهیه کرده و از آن لذت ببرید. می دانید که پیاده روی بر روی سطوح سخت مانند آسفالت خیابان می تواند به کمر و ستون فقرات آسیب وارد کند و بیشتر از اینکه برای شما سودمند باشد، شما را دچار مشکل خواهد کرد. معمولا دستگاه تردمیل خانگی دارای ضربه گیرهای خوبی است که باعث ایجاد یک سطح نرم برای دویدن می شود. برخی از تردمیل های خانگی مجهز به ضربه گیرهای طبی بوده و برای افرادی که دچار مشکلات کمر و زانو هستند، بسیار مناسب است. البته ضربه گیرها در تردمیل خانگی یک حسن دیگر هم دارند و با گرفتن ضربه پا باعث تولید صدای کمتری می شوند و برای افرادی که در طبقات بالایی ساختمان زندگی می کنند، بسیار مناسب است.

• تفاوت در نوع موتور تردمیل باشگاهی و خانگی

موتور تردمیل وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی و در نتیجه حرکت تسمه نقاله را برعهده دارد. تامین انرژی تردمیل توسط دو نوع موتور (AC و DC) صورت می گیرد. موتورهای DC از جریان مستقیم الکتریسیته (Direct current) استفاده کرده و در تردمیل های خانگی استفاده می شوند. اما، تردمیل های باشگاهی که نیاز به داشتن موتور قوی تری دارند، از موتور نوع AC استفاده می کنند. موتور ACاز جریان برق متناوب (Alternating current) شهری استفاده می کند. موتور DC نسبت به موتور AC سر و صدای کمتری دارد. اما بدلیل قدرت پائین تر آن زودتر داغ شده و توصیه می شود بعد از هر نیم تا یک ساعت استفاده حداقل نیم ساعت خاموش شود.

• تفاوت در قدرت و سرعت موتور تردمیل باشگاهی و خانگی

تردمیل باشگاهی و خانگی از نظر قدرت موتور با هم فرق دارند. واحد بیان قدرت موتور تردمیل بر حسب اسب بخار است. محدوده قدرت موتور در بین تردمیل ها بین 1 تا 6 اسب بخار است که تردمیل های خانگی معمولا قدرت موتورشان 1 تا 3 اسب بخار بوده و بر حسب قدرت موتور وزن90 تا 150 کیلوگرم را تحمل می کند. تردمیل های باشگاهی دارای قدرت موتور بالاتر از 3 اسب بخار بوده و بالاترین قدرت موتور آنها 6 اسب بخار است. در مورد سرعت تردمیل باید گفت اکثر افراد در نهایت می توانند با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت بدوند. تمام تردمیل های باشگاهی و خانگی دارای سرعتی بیشتر از این مقدار هستند.

:
:
:
آخرین اخبار