تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۹۴۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشور به شهادت سردار سپهبد سلیمانی
 جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریانهای مختلف  در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز با بیانیه ای اعلام کرد: به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.  اطلاعات و برنامه‌های مربوط به آئین‌های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.»

وزیر ورزش: سردار سلیمانی الگوی جوانان بود

«مسعود سلطانی فر» در پیام تسلیت به مناسبت سردار سپهبد قاسم سلیمانی «شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

قاسم سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.»

ولایتی: آمریکا و مزدورانش عواقب این جنایت تروریستی را خواهند پرداخت

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از  پیروزی های خود  را مدیون رشادت های او هستیم، جان تازه ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»

در ادامه این پیام آمده است: «جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت.»

وزیر ارشاد: آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: «سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود. شهادت‌ش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است. ‌اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. ‌آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه بود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.
سید عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد در دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت  سرزمینی ایران، دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در مبارزه علیه داعش، شخصیتی سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت:"کاندیدا ی گلوله هستم" زندگی او و کارنامه او با شهادت امضاء شد.»

 همچنین محمدعلی باقری؛  عضو ارشد حزب توسعه ملی و از مدیران دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «شهادت یادگار دفاع مقدس ملت ایران، شهید قاسم سلیمانی بدست نیروهای آمریکایی تسلیت باد. ‌اتفاقات چند روز اخیر عراق، منطقه و ایران را در شرایط ناپایداری قرار داده است.
وی تصریح کرد:آنچه مهم است حفظ اقتدار و سرفرازی و در عین حال منافع ملی ایران است‌ آقایان لطفا درست تصمیم بگیرید!

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری هم در توییتی نوشت: «پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد. ملت‌های عراق، لبنان و سوریه قدردان جانفشانی‌های او در مواجهه با داعش خواهند بود. بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناسند.»
 شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران هم در توییتر نوشت: «به شهادت رساندن سردار سرافراز ⁧ قاسم سلیمانی⁩ فرمانده سپاه قدس و ⁧ ابومهدی مهندس⁩ فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را درمعرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم.»

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار