تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۹۴۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهاردهمین یادواره شهدا و بزرگداشت ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان برگزار شد
چهاردهمین یادواره شهدا و بزرگداشت ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان برگزار شد
چهاردهمین یادواره شهدا و بزرگداشت ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان فولاد خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی مشاور رییس قوه قضائیه، علی محمدی مدیرعامل و سایر مقامات لشکری، استانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان، مسئولان و کارکنان شرکت فولاد خوزستان، ۱۱ دی ماه ۹۸ در سالن چند منظوره فرهنگسرای فولاد برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی مشاور رییس قوه قضائیه در این مراسم معنوی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامی داشت روز پرستار گفت: فولاد مردان سخت‌ کوشان عرصه تولید هستد. امروز در چهاردهمین یادواره ۵۷ شهید فولاد خوزستان و در جمع کارکنان، جانبازان و ایثارگران اعلام می کنم که هر کس پیرو مسیر الهی باشد و از حق دفاع کند و برای خدا قیام کند، واجد تمام صفات نیکو می‌شود. شرط انسان بودن با پذیرش تقوا شکل گرفته و با صبر و استقامت تکمیل می‌شود.
 
پورمحمدی شهادت، گذشت، ایثار و پایمردی را صفات برجسته شهدا نام برد و افزود: نباید تصور کنیم، دستیابی به این صفات ناممکن و دور از ذهن است. مسیر شهادت برای همه هموار است. اما شهادت همیشه در میدان جنگ رخ نمی‌دهد، مدافعان حرم، پیروان راستین شهدای دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به روند رو به رشد تولید در شرکت فولاد خوزستان افزود: اگر کارکنان فولاد خوزستان، یعنی سربازان دیروز جبهه و امروز تولید و اقتصاد، شاهد روند رو به رشد روزانه در بدترین شرایط تحریم و فشار روانی هستند، حاصل اراده استوارتان است. اگر جامعه امروزی نگاه امیدوارنه به آینده دارد و در مقابل تهدیدها و تحریم ها ایستادگی کرده، مدیون حاکمیت فرهنگ شهدا در جامعه است. روح مقاومتی که در جامعه شکل گرفته، نشات گرفته از روح جاودانه شهدا است؛ اینکه ایران اسلامی توانست در مقابل طاغوت و استکبار جهان ایستادگی کند، نشان از عزم و اراده ملت ایران دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دشمن در فتنه های مختلف مانند فتنه ۸۸،‌ حوادث ۹۶ و آبان ماه سال جاری، امیدواری واهی پیدا کرد. اما طبق نظرسنجی های موسسه های اروپایی و آمریکایی، پس از حوادث آبان‌ ماه ۹۸، بیش از هشتاد درصد ایرانیان اعلام‌ کردند که به نظام و انقلاب پایبند هستند و حاضر به معامله ی امنیت و یکپارچگی خاک خود نیستند و تاب حضور بیگانه در کشور را ندارند.

مشاور رییس قوه قضائیه صادرات فولاد را نقطه ی عطف کشور دانست و افزود: اگر این شرکت امروز در سخت ترین شرایط و با وجود مشکلات منطقه ای، توانسته بدون اتکا به خارج، صادر کننده فولاد باشد، نشان از زنده بودن کشور دارد. فولاد مردان خوزستان ثابت کردند، مشکلات و تحریم ها نه تنها ذره ای از توان شان کم‌ نمی کند، بلکه قرار گرفتن در این شرایط باعث افزیش تولید می شود. ملت بزرگ ایران آرمان های خود را باور دارد و به امام (ره) و رهبر معظم انقلاب وفادار است.

وی در ادامه سخنان خود صبر و تقوا را دو عامل پیروزی ملت ایران دانست و اظهار داشت: این دو عامل، وعده های الهی هستند، ملت ایران با پیروی از رهبری و تحمل سختی ها به زودی از این مسیر عبور می کند. نباید از مکر دشمن هراس داشت، چرا که طبق وعده الهی با صبر و تقوا، حلیه ی دشمنان به خودشان بر می گردد. باید به آینده خودمان و فرزندان مان امیدوار باشیم. روحیه ایثارگری و شهادت برای همیشه در ایران اسلامی زنده باقی می ماند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، پیش از ایراد سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، علیرضا جانه مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان با تشکر از هیات مدیره و خیر مقدم به میهمانان کشوری و استانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: خوزستان سرزمین خون و شهادت است و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا مهم‌ ترین اولویت شرکت فولاد خوزستان است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامی داشت روز پرستار گفت: صبر و استقامت حضرت زینب (س) برای تمامی زنان و مردان الگو است. با بصیرت است است که شهادت معنای زیبایی پیدا می‌کند. مردم غیور ایران نیز با صبر و استقامت خود از زمان جنگ تحمیلی تا دفاع از حرم اهل بیت (ع) اجازه ندادند که به نظام اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

گفتنی است، اجرای گروه سرود زهرائیون در دو بخش سید علی قائدنا و انوار هدایت، مدیحه سرایی رضا نبوی در ثنای حضرت زینب (س) و مقام شهدا و تقدیر از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان شرکت فولاد خوزستان از دیگر بخش های این مراسم بود که اجرای سید کمال میر هاشم زاده مجری توانمند کشور انجام گردید.

213231

35
3514
35


3154
354


315
.
31
315


13
45
354.321
:
:
:
آخرین اخبار