تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۴۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرخوردگی واشنگتن از تصمیم عراق برای خروج نیروهایی آمریکایی
  وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، از این اقدام ابراز ناامیدی کرد.

به گزراش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا بامداد دوشنبه از تصمیم پارلمان عراق برای خروج همه نیروهای خارجی از این کشور ابراز ناامیدی کرد.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما در حالی که منتظر توضیح بیشتر درباره ماهیت حقوقی و تاثیر قطعنامه امروز [پارلمان عراق] هستیم، به شدت از رهبران عراق می‌خواهیم که اهمیت روابط جاری اقتصادی و امنیتی میان دو کشور و حضور مستمر ائتلاف جهانی علیه داعش را بررسی دوباره کنند.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

 پیش از مصوبه عصر یکشنبه پارلمان عراق،‌ عادل عبدالمهدی نخست وزیر موقت این کشور با شرکت در نشست پارلمان برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکایی، تاکید کرده بود: خروج فوری نیروهای خارجی از عراق یا تدوین جدول زمانی مشخص برای اجرای این اقدام دو گزینه پیش روی ما است.

این اقدام پارلمان عراق پس از انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندی از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار