تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۴۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چین: مداخله نظامی آمریکا تنش در خاورمیانه را افزایش داده است
 چین بار دیگر در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» در عراق توسط آمریکا اعلام کرد مداخله نظامی آمریکا باعث افزایش تنش ها در خاورمیانه شده است.

  «گنگ شوانگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی از ایالات متحده بخاطر تشدید تنش ها در خاورمیانه از طریق مداخله نظامی در مسایل ایران و عراق و شهادت سردار سلیمانی انتقاد کرد و از همه طرف ها خواست برای اطمینان از صلح و ثبات در منطقه تلاش کنند.

این مقام چینی همچنین از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی خود سوء استفاده نکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد تهدید عراق از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تحریم تصریح کرد پکن مخالف استفاده از تهدید تحریم ها علیه کشورهای دیگر است.

گنگ شوانگ پیشتر نیز خواستار «آرامش و خویشتنداری همه طرف‌ها» شده و با یاداوری شرایط خاص منطقه گفت همه طرف ها باید با هدف جلوگیری از افزایش تنش ها، خویشتندار باشند.

این مقام چینی پیشنهاد کرد همه طرف های مرتبط با تنش ها، از اصول و قوانین موجود در منشور سازمان ملل و همچنین قواعد اساسی روابط بین الملل پیروی کنند.

گنگ شوانگ افزود: باید حاکمیت و تمامیت ارضی عراق رعایت شود و از صلح و ثبات در خاورمیانه و خلیج فارس محافظت شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار